Pages

Thursday, April 14, 2011

apesal kecoh pasal rambut ni?



owh.selamat pagi kawan-kawan.searang sudah pukul 1237 pagi.mata mengantuk tapi aku suka lawan mata ni.(~.^)
PSM dah hantar.bebas.
report TA dah siap.kira halal la tu kalau salah sikit-sikit sebab tanya orang pun,dh blur.
tinggal report HRM je.yeay!

hari ni penat sangat-sangat.tersangat.pagi tadi tidur pukul 3 pagi.layan seorang sahabat yang meluah perasaan.sedih dengar cerita dia.aku pun dah nak menangis.aku harap dia tabah.kau lelaki.aku perempuan.aku harap kau tabah,sahabat.apa yang jadi dulu,memang salah kau.tapi semua orang melakukan kesilapan.sabar ya.

tadi test techno.aku blur gila.kepala sakit time nak jawab.alahaiiii..jawab apa yang mampu.ingat dalam otak sikit-sikit.main belasah je semua point tu.huhu.kira halal la.nasib baik aku baca sikit-sikit.zzzzzzz

setelkan PSM.kawan-kawan yang tolong.big thanks to kak mah and aju.kak mah tengok aku serabut,dia yang tolong susun semua.aju tengok aku serabut,aju tolong tengokkan table of content tu.tak..aku memang serabut pong!eh..thanks wani sebab temankan gi binding walaupun aku tahu muka kau tak rela.hahaha.maaf.huhu

balik dari hantar PSM, rasa nak gigit je pintu prof sebab prof takde.grrrrrr...

badan dah letih sangat.tak nak baring.setelkan report TA.tak sempat habis,aku tidur.dari pukul 7 petang sampai pukul 9 malam.itu pun dengar suara aju..

aieen..bangun..dah pukul 9.ada discussion.

demmmm..aku baru teringat ada discussion.letihnya badannnnnnnn...

ops.tadi sempat mimpi ada kutu atas kepala.banyak sangat.terkejut gila.grrrr..tak suka mimpi cenggitu.

eh..rasa nak potong rambut la.tapi,saya tak suka nak potong rambut kat salon sebab semua orang akan komplen,

apasal rambut you ni lebat sangat ha??

aku selalu terkena macam ni.mesti akan persoalkan kenapa mesti rambut aku lebat.lepas tu mesti tanya macam mana rambut aku boleh curl sikit-sikit?aha....aku ada cerita sikit pasal rambut.ini cerita general ya.tiada yang dimaksudkan sesiapa.(~.^).

hari tu,aku pergi cameron kan.ok.cameron tu memang best.kami duduk satu rumah lebih kurang 14 orang dalam satu apartment.campur la chinese,christian and malay.tapi,ada satu benda yang aku tertarik sangat.guess what?non muslims,sangat suka rambut muslims yang baru lepas bukak tudung tahu.....diorang cakap,

rambut si ************* cantik meh..cantik.lebat dan curly sikit-sikit.looks neutral.

ini saya dengar dari telinga saya ok.for those non muslims or any man,a muslims wore the scarf in different way.kalau rambut dah memang panjang,lepas tu ikat sanggul,kalau dilepaskan,memang chantik.itu pendapat non muslims la.but for those muslims, they prefer to rebonding their hairs.weird kan?

nampak tak...non muslims suka dengan rambut muslims yang pakai tudung sebab bila lepas buka tudung,looks nice.with natural curl.itu dinamakan cantik.pakai tudung pun cantik.tak pakai tudung (dalam rumah) pun tetap cantik. kembang hidung bila non muslims puji rambut perempuan islam kan?

but,cara saya pun tak banyak beza dengan orang lain.saya try untuk merendahkan sanggul bila pakai tudung sebab saya takut bila orang cakap "sanggul bonggol unta".tapi,pada yang rambut panjang,memang sanggulnya akan besar.so,bukan ada niat riak atau menunjuk kat situ.

dan kalau dalam rumah ke,dalam bilik ke,dalam hostel ke,dalam kampung ke,saya akan lepaskan rambut.cuma sepit sikit di belakang. nak bagi rambut saya rehat.tak dela nak rebonding sangat kan?just nampak lurus saja.namau la curl sangat.yela.saya ni mane la nak pakai itu,nak pakai ini untuk rambut.kawan-kawan yang tak pergi salon pon,tetap je cantik rambut.lebat,hitam..memang jarang nak ikat rambut.sangat jaranggggg..bila rambut saya bengkang bengkok,mulalah saya rasa susah hati.sayang tahu!

the important thing is,bila non muslims kagum dengan cara memakai tudung ni boleh buat rambut kita "curl" sikit in natural way.

siapa kata orang yang pakai tudung tak ada rambut yang sihat?

ni apesal cerita pasal rambut ni?tak ada apa...aku nak potong rambut ni cuma tak tahu nak potong cara apa.sayang la!haish.yang panjang tu,mukaddimah saja.




itu katil masa kusut dengan PSM.betul.bantal entah kemana.selimut entah kemana.yang kat dinding tu,hasil seni kreatif.hebat menampal bukan?*angguk kepala sendiri*



bell.if you read this,please remind this.

kita ada masa awak sedih.
awak ada masa kita sedih.
kita sayang awak tahu.
nur nabilah mahabar.
nanti kita datang johor ok.




2 comments:

nnm said...

oh oh oh....
terharunya. thanx babe! huhu. :')

p/s: rambut saya cantik kan? wahaha~~ ;p

miss aieen said...

yes.rambut kamu antara yang tercantik tau.cantik.hihihihi.jeles.