Pages

Wednesday, May 11, 2011

cursing.trend?



selmat pagi kawan-kawan.hari ni saya bangun pgi lepas tu berpeluh.dan sekarang ni,saya selalu mandi lebih kurang 3-4 hari sekali.saya best kan?baju dah mula menimbun even though hari ni hari rabu.nama pun seminggu sekali nak cuci baju guna mesin.haruslah kepam baju kan.tapi,normally,saya punya baju untuk semniggu adalah 2 baldi besar.tak main la satu baldi.memang rajin tukar baju.tapi tetap busuk jugak.

ok.hari ni nak cerita.sikit je la.kalau kita mengata orang tapi tak sebut nama,tak pe kan?hahahahhaha

first,kelmarin ada seorang sahabat letak link di mukabuku.lepas tu aku pun klik dengan rasa konpidennya.aku baca satu-satu.ok.dia kutuk orang islam yang memakai tudung paras dada.semua pun serba tahu kan..tudung sekarang dah macam mana.banyak jenis.dah macam fesyen.sampai kita sendiri tak tahu orang sekarang pakai tudung sebab ALLAH atau sebab nak chantik.but,pada aku benda itu bergantung pada diri perempuan tu.tapi.aku baca blog gadis itu,aku takut.beliau tersangatlah berani memainkan hukum tuhan.mungkin ada sikit benar kata dia.tapi,perlu ke dia bercerita sesuatu sampai mengaibkan?aneh betul.

ok,dia free hair.but,dia sempat lagi cakap,

kau orang pakai tudung nampak "tuutttt" tak tutup dada tu,bukan sama dengan aku yang tak pakai tudung?see you guys in hell.

lebih kurang cenggitu la ayat beliau.and itu adalah first time aku takut nak baca blog wanita.

tersentap hati mak.tersentap.ni memang kes berani.then,kebetulan aku buka chat di muka buku.malam tu ada orang tegur.kitorang chat sikit then aku bagi link blog wanita aneh itu kat syaqina dan asri.a man and a girl perceptions were different.haish.entahlah.aku baca blog dia satu-satu dan aku rasa,"cursing" in her entries,memang dahsyat la.aneh sungguh.

then,tadi,aku terbukak blog orang lain.specifically,wanita.belajar di pusat pengajian tinggi islam.*tak payah nak agak sangat la*.huhu.same way..dia "cursing" semua orang yang dia kenal.ada saja benda yang dia nak kutuk.ada saja benda nak mengata.tapi,yang best,dia adalah wanita muslim yang elok berlitup tudung,sopan berpakaian*most pictures* tapi masuh lagi berkutuk-kutukan.aku pulak dah macam kerut dahi

ok.maybe betul kata asri,

itu blog dia.sukahati dia la.nak perhatian lebih je tuh

ok.maybe jugak betul kata syaqina,

kita kena bawak orang yang betul untuk berdebat dengan perempuan cenggini

hurm.sedih.sebab sekarang ni ramai orang suka baca blog.cara penyampaian dengan cara kutukan tu tak sepatutnya jadi kan?nak menasihat,bukan dengan cara kasar.macam aku jugak.kalau along marah-marah gua yang hati lembut macam kapas ni,aku memang tak akan ikut punya.nangis lebih ada lah.kalau angah cakap dengan gua elok-elok,lepas tu duduk sebelah gua,gua dengar tak de nak bantah beb!*ni apehal tukar bahasa ni?*

adekah bloggers sekarang ni menaip di laptop,terpancar pula di skrin lepas tu bangga dengan semua kutukan itu?dan yang lagi aneh pula,semuanya lebih kurang wanita saja.owh.come on la.umur pun dah lanjut.relax.relax.relax.memang dahsyat.yang mengutuk tu dah satu hal.yang mengomen tu pun,lebih kurang dahsyat.naik takut pulak nak baca.

apa salahnya kalau masing-masing menaip atas dasar cerita diri sendiri.unnecessary nak bercerita pasal orang lain.menaip dari hati.ikhlas.malu tau bila orang lelaki dok baca blog mengutuk tu.eh..cuma luah saja.be good on your writings ya.





lelaki nampak hot bila pakai kain pelikat,shirt dan selipar jepun dan berjalan ke arah masjid.sangat hot ok.

*kenyit-kenyit mata sambil buat flying kiss*








No comments: