Pages

Friday, June 10, 2011

memberontak




hidup terlalu banyak simpang bukan?pilihan yang kita sendiri tidak tahu.berbuat keputusan pada umur yang kita rasa sudah matang walhal tidak.

come on.im 22 years old.not 12.give me some space for me too.

kata orang,umur macam ni memang banyak memberontak
kata orang,umur macam ni memang banyak buat kepala makin botak
kata orang,umur macam ni memang banyak buat kita gila sejenak
kata orang,umur macam ni memang banyak buat kita perut senak

kadang-kadang keputusan yang baik hanya untuk diri sendiri tapi sebenarnya banyak menyusahkan orang lain.tapi apa nak buat kan.

si pujangga inggeris pernah memesan,

In everything we do, our own thoughts can help us succeed, or they can help us fail. Maintain a positive attitude." - Catherine Pulsifer

bagilah saya peluang untuk merasa semua pengalaman atas dunia sebab hanya dengan cara itu baru saya kenal apa itu dunia.persimpangan terlalu banyak.sangat banyak.cuma tak tahu mana yang baik.mana yang buruk.

selalunya,saya cuba berlagak hebat dengan semua keputusan saya.tidak memerlukan sesiapa.tapi apa daya,keputusan sendiri,kena tanggung sendiri lah!walupun orang kata itu bodoh atau gila,sekurang-kurangnya,kita belajar menjadi bodoh dahulu sebelum menjadi pandai.dan,sekurang-kurangnya kita jadi gila dahulu sebelum waras.itu baru orang berani.*dabik dada*

bak kata Professor Dr Abdul Razak,

WE ARE IN LEARNING PROCESS.

jangan ikut kata hati sangat.jangan ikut akal fikiran sangat.ikutlah segala keputusan dalam pandangan mata binokular.boleh lihat sekeliling.maksud,dengan pandangan mata ini kita boleh lihat ke belakang,takut-takut kesilapan dulu berulang.kita boleh lihat ke kiri,takut-takut ada pihak radikal menjadi pihak menikam kita sendiri.kita boleh lihat ke kanan,orang menyokong di sebelah sini.tapi,yang penting kita pandang ke depan sebab itu diri kita sendiri.takdir berubah disebabkan doa,usaha,ikhtiar dan tawakal.usaha tanpa doa ibarat menahan kentut dalam diri.makin dikepam makin membinasa diri.errr..boleh guna tak falsafah itu?



i think,im in love with jonker walk.
i swear to myself that i want to back to jonker walk again with somebody that i love most.holding my arms.
because,there is a place i can meet people who are struggling by themselves.
*insaf*











No comments: