Pages

Wednesday, June 22, 2011

penat juga jadi wanita bekerjaya.



hari ni patutnya jadi wordless wednesday for those bloggers.tapi siapa peduli kan?gua tak peduli pun derr. tak peduli!ok.aku faham.tanda seru tu pun dah nampak aku macam emo kan?zzzzzzzz

actually,sebenarnya dalam seminggu ni dah letih sangat.sangat dan sangat lagi.sebab apa eh?sebab apa?ok sekarang say adah bekerja secara rasminya.gilalah.saya ingat kerja saya ni jadi kerani cikai je.angkat phone ka,buatkan air bos ka,apa ka tapi sekarang kerja saya ni dah half of accountant and half of clerk.owh..macam mana boleh dapat eh?memang rezeki la.memang impikan nak ada pengalaman kerja dengan orang.kerja dengan company dalam temph 4 bulan cuti.yelah.1 bulan saya stayback kat UMP.3 minggu saya baru bercuti rehat kat rumah.dan ada lagi 2-3 bulan saya bekerja dengan company tu.at least tak dela asyik membesarkan bontot pinggul saja.

kerja kat sri damansara damai saja.mak aloha tak bagi merempit.maka saya driving ke tempat kerja.tak jauh pun.

kerja saya adalah buat PO,DO,INVOICE,STATEMENT,fax,call supervisor,kena kira OT pekerja,uruskan pasal cheque,kira semua claims,ngorat supervisor,ngorat boss dan sikit lagi je saya buat air untuk bos.alhamdulillah.memang rezeki la kot.kerja office kan.at least saya ada pengalaman sikit bila saya praktikal.saya belajar banyak sistem pasal company.makin laju menaip.makin laju menekan digit kat keyboard.owh ya.......sumpah.sumpah.sumpah yang saya rasa dah nak mati sebab hari-hari saya main dengan nombor.untuk seminggu ni saya belajar buat akaun.sangat banyak okkkk.tapi respect gila akak tu.ajar saya dengan penuh sabar.sebab saya ni tembel kuasa lapan belas juta perpuluhan lapan belas.masa semester 2,subjek akaun saya dapat B+ saja.saya memang sangat tak bijak untuk akaun.kawan yang lain dapat A okkkk

nak tahu tak kesan radiasi apa saya dapat sejak berkecimpung dalam bidang separuh kerani ni?suku akauntan ni?

saya dah muak tengok nombor.sikit masa lagi saya tunggu nak main nombor ekor saja.
kebetulan,company ni pasal konkrit.setiap bancuhan simen saya tahu.buat bangunan.test tube and lubricant saya kena tahu juga.relate dengan course saya.teknologi industri.(~.^)
gaji dia agak best kotttt.hahaha
saya boleh pergi ke site.*tapak pembinaan*.ada 6 tapak pembinaan.termasuk di UIA gambang.ehemm..UMP pun kat gambang okkkkk
saya dah makin laju menaip seperti yang anda baca di dalam entry.zzzzzzzz
bila buat kerja,saya terlalu fokus sebab kalau tak fokus sambil dengar cerita hantu kakak sebelah meja akan buat saya hilang arah.itu belum campur lagi kalau diorang mengumpat sales executive.
ofis tu tingkat tiga.harap boleh bakar lemak dalam badan
weekdays saya kena kerja dari 830 pagi-530 petang.hari sabtu kerja half day.kurang masa untuk tonton wayang kat wangsa walk.*belum bernafsu nak tonton transformers*
bila naik kereta,dah tak pasang aircond sebab nak jimat minyak.nasib si city abah salleh dan mak aloha tu memang tak makan minyak.*lebih menghargai minyak*
sangat jimat untuk makan tengahari.peruntukan setiap hari rm 5.
saya kena expert dulu untuk sistem bahagian saya sebelum kakak senior meternity.*takut kena marah dengan GM kalau tak fasih lagi*
bila kerja,baru saya tahu macam mana nak jimat duit.
balik kerja,sebelum pukul 11 dah tidur.
komputer depan muka tapi tak pernah bukak internet.memang pekerja berkaliber.
sebab tu saya benci jadi akauntan or assisstant accountant macam along dan angah saya.boleh jadi beruban asyik fikir pasal nombor.huhuhuhu
first day kerja,saya sampai demam.banyak kerja.banyak benda.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


high pressure betul kerja kat situ.nasib baik tempat dia aircond.kalau rajin,jom la ke sri damansara.boleh lepaking bersama.nasi kukus kat situ sedap.hihihi.

tapi paling tak menahan,kakak senior hari-hari tanya

aieen ok tak?

aieen boleh buat tak?

kalau pressure,rasa tak tahan,jangan berhenti macam tu je.sabar

aieen lapar,kat belakang boleh buat air,ada biskut,boleh masak-masak.

aieen tu..aieen ni..

dont worry.i have to manage my mentality.huhuhuhuhu.sekarang saya dah letih menaip.nak mandi.nak solat.nak tidur.

*tulisan biru tu adalah tipu semata-mata*



No comments: