Pages

Saturday, January 14, 2012

presentation FYP.senyum sokmo



waktu menaip ni sebenarnya belum pukul 6 pagi lagi.saya terjaga awal sebab perut sakit.saya banyak sangat nak cerita.tapi saya cerita satu-satu ya.

semalam saya ada presentation.alhamdulillah.saya tersangat puas hati.im not fully prepared tapi bila semua panel macam nak persoalkan thesis,saya banteras habis-habisan tapi akhirnya saya kalah :) haha.iyelah.saya bukan hebat tapi saya buat thesis tu dengan penuh tenaga,maka saya akan cuba pertahankan apa yang saya buat.keras hati?mestilah.sebab kali ni saya tahu saya buat dengan sungguh-sungguh dan benar cuma,saya tak mahu lawan orang yang lebih bijak pandai dan arif dari saya.saya masih naif.pengalaman pun ciput saja :) thank you lecturers!tapi kembang hidung bila saya tengah present, prof ahmad mencelah, "you're work smart.clever.and it's good".itu semua pasal reliability test.and i said, "thank you prof.hihi".bila sambung present,saya masih sengih-sengih macam kerang busuk.overrrrrrr kan?

actually,prof razak ada cakap nak bawak tajuk thesis saya dan amirah rahman ke mini presentation UMP.tak silap ada la pasal ulang tahun UMP kot.*mira,if you read this,correct me if im wrong ya*pasal tajuk la,apa la.im not expecting more.dia just nak ketengahkan dari segi marketing.act,prof razak tu adalah salah sorang professor yang SANGAT RAPAT dengan naib canselor tu.kiranya,dia salah sorang 4 orang kuat UMP la macam tu.prof razak wajib menaikkan brand UMP.kiranya,nak memperkenalkan UMP la cenggitu.berbalik pada thesis,kalau ada la rezeki,MUNGKIN dan MUNGKIN kami akan present masa conversation.tapi prof razak baru bagi briefing saja untuk 14hb Februari 2012 nanti.apa pun,rasa bangga bila prof ada niat nak suruh kita buat macam tu even tak sahih lagi.kalau awak pun,mesti kembang hidung kan?kan?kan?elehhhhhh...jangan tipu la.haha.

dalam blog ni,awak pun tau kan betapa pentingnya parents saya dalam proses pembelajaran saya.maksud,sebelum masuk dewan exam,saya akan call abah salleh dan mak aloha suruh dia berdoa untuk saya.kalau tak dapat cakap lagi,saya TAK AKAN MASUK DEWAN EXAM.kadang-kadang,mak aloha buat solat hajat sebab dia tahu saya ni tak mampu nak terbangun pagi.haha.doa dia tu sangat penting untuk saya.macam semalam,hati tak tenang bila.tak dapat cakap dengan parents saya.rasa macam nak nangis je.finally,i got them.abah bagi semangat.mak bagi semangat.dah rasa lega!lagi-lagi jejaka bagi semngat kan.dan saya tetap suruh ibu jejaka doakan saya.lagi la kita ni gedik sampai jadi semangat-semangat.hahaha.ok.overrrrrrrrrrrrrrrrr lagi.pergi kafe pun kita sempat mintak makcik cleaner tu doakan kita.hurm.sebab dia seorang ibu,mak,mummy,bonda or whatsoeverlah.doa mana-mana ibu tu sangat penting untuk saya.sangat!

habis present,skype-ing with jejaka lebih dari 3 jam.dahlah sambil skype,berborak lagi guna phone lebih 1 jam setengah.dahlah berborak guna phone,main komen-komen gambar kat mukabuku pulak.tamak betul masing-masing.adeh.lain macam betul


tapi,yang bertambah lain macam bila..bila..bila..ibu jejaka keep texting me until today.banyak jugakla yang kita bincang.ibu dia tanya pasal presentation tadi,pasal jejaka,pasal ibu.pasal..semualah.takkan nak copy paste dari samsung samseng and terus letak kat sini kan?memang tak perlu pun.haha.



*watched the darkest hour*

kita paling benci bila tengok perempuan makan berbunyi-bunyi.

ccaakkk.cccaakkk..ccaakk..*lebih kurang macam tu la*

tak sopan dan tersangat macam orang tak ada lidah nak kunyah

teringat masa kecil dulu,angah cepuk mulut kita kalau kita makan macam tu tau.siap cubit lagi.dia tak suka adik perempuan ni makan macam orang tak pernah makan setahun.batak-ing.gelojoh.

sumpah tak sopan.macam tu ke kau nak makan depan mak mertua?depan suami?depan keluarga?depan kawan-kawan?sampai bila?sampai bila kau nak hipokrit?

malu sikit la woi.adab perempuan kat mana?celah kaki?

zzzzzzzzzzzz.makan tak toleh kiri kanan.celah mana nak perasan.

tak apa.kita nak tengok berapa kurun awak boleh berlakon hipokrit depan orang.


p/s: bila dah dapat 2 advance birthday present,mulalah nak minta macam-macam kat kakak-kakak kita.hadiah dari aju buat kita rasa terharu sebab guna kudrat dia.hadiah dari jejaka, buat kita speechless sampai nak pengsan.hurm.kbai.





No comments: