Pages

Sunday, February 5, 2012

takziah



firstly,rasa mahu marah.marah marah.my fb profile like s***.i clicked the button TIMELINE then it changed everything.WT*.i hate that then decided to deactivate my fb account for while.huh.ok my fault :"((((.my pleasure if you may find me via twitter and blog :"(


semalam,pergi ke rumah along.kemas sana.kemas sini.peluh sana.peluh sini.seksi sikit sana.seksi sikit sini.kehkehkeh.ada la bergotong royong sikit.lagipun kak raudzah akan sampai minggu depan.berpraktikal sama dengan saya.new experience ill get over there!


lepas kemas semua,kebetulan nak pergi lunch dgn family.KFC di sri gombak saja.dapat call dari anita yang kawan sekolah,ayah nad meninggal akibat ketumbuhan barah otak.apa yang saya,anita,hidayah sesalkan sampai sekarang bila tak sempat nak melawat.entah sibuk dengan urusan dunia apa pun tak tau :"(

owh langkah seperti mr bean diambil.oleh sebab kat rumah along saya memang tak ada baju kurung,minta tolong hidayah bawakan baju kurung yang sesuai dengan saya.kiranya,pinjam sekejap la ni kan.they fetched  me up in KFC ;)


masa dayah drive,saya buat kerja lain kat tempat duduk belakang.dalam kereta,saya tukar baju semua.bukan sarung tau.memang tukar.mujur kereta dayah tu highly tinted.dan saya pun terpaksa mempraktikkan skill memakai baju paling ekstreme,cepat dan yang penting selamat.*yakin*.hey..mestilah ada skill dia.saya dah biasa buat kat universiti dulu.haha.sempat lagi menjamah KFC tu.tak habis pun.lapar gila tau memang dah tak pandang kiri kanan.sumpah lapar :"(


sampai kat rumah,peluk nad.sedih.sedih dan sedih.we're reciting yasin together beside her father.hurm.dah lama sangat tak lawat para jenazah ni.alpa akan kematian.asyik fikir dunia.saya bukan malaikat.memang kadang-kadang saya terlupa :"(


kami tunggu sampai jenazah dikebumikan.tunggu dari A sampai Z.banyak pengalaman berharga.suasana redup je.tak hujan dan tak panas.berangin pula.untung betul arwah sebab ramai kenalan ayah dia yang datang.kita tunggu dari mandi sampai dikafankan.tiba-tiba menangis sebab takut-takut ayah kita macam tu.


kalau sakit kepala,jangan asyik makan panadol.pi buat double check up kat doktor.arwah sendiri tak tahu dia ada ketumbuhan otak.bila koma,terpaksa dibedah.tiap-tiap hari boraklah dengan ayah kamu.tenung mata dia sambil sengih.hargai dia.takut kamu yang menyesal :"(((


masa baca talkin,sempat lagi anita dan hidayah berbisik.

orang terakhir meninggalkan kubur,7 langkah akan datang malaikat maut.tanya pada arwah

nanti dia tanya ma rabbuka..takutnya beb!

*terdiam.betul.amalan kita sendiri pun tak cukup.nak hadap ilahi tak tahu macam mana.muda-muda pun selalu je yang meniggal dunia*


NADRATUN NAIM.takziah!
















No comments: