Pages

Sunday, December 16, 2012

damai dan tenang




assalamualaikum

hari ini ahad.hari setenang-tenangnya dalam hidup.boleh buat apa saja.since dari kelmarin tak makan nasi.no diet just memang nak makan benda lain.adehla.

semalam berjalan jauh.still in penang with dearie housemates.best tau.serious best.ke batu feringghi,ke teluk bahang then ke balik pulau.balik pulau tu sebab banyak sangat buah-buahan yang fresh kat sana.fresh sokmo!satu biji durian rm24 hoi.gila kalau tak habiskan!

perut memang tak sedap dari kelmarin.saya beli ubat kat farmasi georgetown then 5 minit lepastu muntah.muntah even kat batu feringghi tu.habislah ikan dalam laut terus jadi badang sebab makan muntah saya.hahahaha.ubat tu memang kick habis la.mungkin period tak teratur sebab pindah tempat baru kan.adeh.memang lain sungguh kali ni.

dear housemates,thank you.


seikhlasnya,saya berasa tenang dan bahagia di sini.even saya belajar dah 4 tahun,1 tahun di johor,tapi di sini saya kenal erti hidup sebab saya tiada sesiapa.hanya bergantung harap pada kawan-kawan.rumah pun jauh.

even saya baru kenal diorang,tapi cara diorang ambil berat dan kasih sayang sesama kawan tu ada.saya selesa.di dalam kelas pulak,tak ramai gadis melayu.dari 25 orang,hanya 4 gadis melayu.mungkin sebab tu kitorang rapat.di sini,even cina ke,melayu ke,ikatan kawan tu kuat.hormat sesama sendiri even diorang sume bukan calang-calang manusia.semuanya pernah kerja di company besar seperti DELL.dalam kelas semuanya berlainan agama tapi saya kena bijak untuk masuk dalam pemikiran diorang.dan itu buat saya selesa.cina ke,india ke,melayu ke semuanya sama.saling hormat dan idea boleh diterima sama.even kelas tu sangat susah tapi masih ada rasa bahagia dengan kawan-kawan yang kelakar.owh.ada juga kawan yang betulkan sahsiah saya.

dan saya ada roomate yang sanggup teman saya tengok cerita hantu.jerit sama-sama dan duduk celah selimut sama-sama.haha.ok.tugas jejaka adalah mudah.dia WAJIB teman saya sampai saya tertidur.manja kan?tak.dia sangat suka memanjakan saya.sebab tu saya suka gedik-gedik dengan dia.hahahahaha.

pukul 615 pagi akan bangun untuk subuh.mengaji dan rasa damai.saya tak pernah rasa macam ni.dikelilingi kawan yang sangat ambil berat tentang ibadat.tentang kerja amal.saya suka.dan kalau boleh saya memang nak join sekali tapi segan ;)

saya bahagia disini.tenang dan selesa.rumah sewa pula seperti di rumah sendiri.tak ada celanya.

kalau jejaka ada,mungkin akan bertambah serinya.kehkehkeh.eh.bukanlah.kalau dia ada,akan menjadilah gedik saya!kahkahkah.saya sayang dia *masuk mula dalam selimut*


entah kenapa saya rindu jejaka.hari ni dah bercakap dan ketawa macam nak gila tapi masih ada rasa rindu.aneh kan?entahlah.risau pasal jodoh tapi saya tahu dia lelaki yang baik.

bila saya jauh dengan family,saya PASTI akan sakit.dan untuk sekarang,saya masih sakit.tolong doakan saya sihat tau.

tadi mimpi arwah abang.rindu dia.seolah-olah dia ada di sebelah.




saya rindu kenangan disini.bertemu si lelaki ajnabi ;)


No comments: