Pages

Saturday, January 5, 2013

Pulau jerejak

Haish.so funny.i cant online.thank you to dearest roomate.oleh sebab dia ada P1,boleh la pinjam wifi beliau.haha.

This week,ada program baru di pulau jerejak.under PSDC.rm 75 per pax but of course it was free because we were trainee!

Too much activities over there.panjat sini sana.berani tak berani.walaupun saya ni berbadan besar dan gempal,tapi nobody can stop me.do it by myself.kena banyak usaha dan I need to show them one thing.im a competitor.hahaha

Bila balik dari pulau jerejak,jakun sekejap sebab dapat tengok orang tangkap udang and ketam.eeeee..comel ketam tu.dia gigit kaki nelayan tu.eh.nelayan ke.berani tak berani,saya turun sorang diri sampai di gigi laut.nice.saya sorang je perempuan kat situ sebab kawan lain di atas jambatan.im curious.sebab saya tahu susahnya seseorang manusia nak dapatkan duit hanya dengan menangkap udang dan ketam.

Jejaka bagi pesanan banyak kali he worried but I wont.

Pulau jerejak tu dulu dijumpai francis light.divided by 2 jetty.new and the old one.those people yang nak ke penang,kena kuarantin dulu di pulau jerejak.dikenali alcatraz malaysia.ada penjara yang lama di jeti lama tu.im interested to go there.almost 2km to reach there by walking.jalan berliku-liku.then mintak permission trainer tapi kawan-kawan semua taknak.semua takut.ceh.tak best langsung

Housemate cakap pulau jerejak tu berhantu sebab ramai banduan yang mati kat situ.siap ada kubur but seriously I want go there!historical part made me curious!so memang macam-macam cerita saya dengar.kalau abah ada,mesti saya dan dia dah ke sana.dia pon macam saya.suka explore tempat orang.

I told jejaka.but macam biasa dia cakap macam mana pon,saya sangat keras hati.one day,i want go there back!

Malam tu,mimpi aneh-aneh.kehkehkeh.berani sangat gamaknya.seolah-olah saya berada dalam penjara.

truth is,tempat itu cantik.sangat cantik.built up our relationship among classmate.

Bahagia di sini but I need jejaka too :-)


No comments: