Pages

Tuesday, June 25, 2013

eh.apasal taip panjang ni?






assalamualaikum 

maaflah.busy dengan keadaan di rumah.im in KL.ya.kuala lumpur terchenta.ngehngehngeh.act,im doing something at home.ya.family.

alhamdulillah.sudah 3 minggu kembali ke sini tapi asyik busy dengan keadaan disini.letihnya...adeh.

alhamdulillah.2 minggu lepas dapat perkhabaran gembira.sangat gembira untuk keluarga.syarikat mak saya dapat tender terbaru.total: 2 tender.macam biasa.pembekal makanan sahaja ;) dalam untuk mendapatkan tender ni,macam macam dugaan.tapi along la...along paling sabar.mak pun sama.saya,angah dan abah support dari belakang.

alhamdulillah.itu tender paling terbesar untuk keluarga saya.sangat besar.ditipu oleh pihak lain tapi dapat pula rezeki kali ini.tengok.Allah tu bagi susunan yang cantik untuk keluarga saya.betul.itu tender terbesar kami pernah dapat.syukurrrrrrrr..

tangan mak dah membengkak 4 bulan.saya tengok,saya rawat.mak tak pernah merungut.lepastu saya nangis.dia tetap buat kerja macam biasa.abah dah risau.tapi entahlah.momen paling indah,abah balutkan tangan mak dengan sangat sempurna.terharu ;) kebahagiaan keluarga ada di situ.sebagai anak,mestilah gembira tengok kannnnnnn

mak risau saya tak kerja la apa la.act,ada 2 sebab kenapa saya macam takde mood.

1st, saya takkan biarkan mak abah susah lagi.mereka dah tua.mak tak sihat.along dan angah perlukan saya.tolong uruskan apa yang patut.2 tender.bukan mudah sebab kebersihan paling utama.
2nd, saya macam patah hati sebab terpaksa lupakan QA.saya memang kecewa sebab gaji+ elaun+environment adalah yang terbaik.a place to learn.
3rd, saya kena korbankan cita-cita demi keluarga.
4th, along seorang.angah dengan anak kecil,mak tangan dah bengkak,abah dah tua.ok.sekarang fikir perasaan saya macam mana?i felt guilty okkkkk
5th, im young.capable and flexible.
6th, saya tahu..............................takkan nak hadap RM 3K, if............apa yang saya buat sekarang saya boleh dapat berganda?
7th, adik beradik.we need each other.semuanya perempuan.masing masing menjadi anak perempuan dan anak lelaki.

rezeki kami sekeluarga tak pernah putus.kena aniaya teruk macam mana pun,kami tetap berdiri bersama.amalan parents saya sebenarnya buat rezeki mudah masuk ;) .i shared with you ya.

setiap malam,mak akan bangun.pukul 3 pagi.solat taubat,solat tahajud,solat istikharah,solat hajat.
setiap hari,dalam pukul 9-10 pagi, abah pula akan solat dhuha.solat pembuka rezeki.then mengaji.

dan....takde pun nak guna pelaris ke apa ke.sebab tu duit tu tak pernah habis.saya bukanlah orang senang.bila saya tengok ahli keluarga seronok,bahagia,saya jadi bersemangat.bukan untuk saya.tapi untuk parents saya.dan selalu saya cakap dengan mak..orang nak guna sihir ke,apa ke.yang penting dalaman kita.kuat atau tidak dengan Allah.dan......abah la selalu pesan dengan saya.rezeki yang kita dapat untuk kita seorang.kita kena share dengan orang lain.nasib baik family saya bukan jenis tamak.

along dan mak risau.
angah dan abah sokong untuk teruskan apa yang saya buat.abah bising dah.abah cakap,stay behind family.

saya bukan tak suka.cuma rasa bersalah.ini family business.bukan benda kecil.gaduh gaduh manja sesama sendiri tu biasa la kan.itu memang risiko.tapi...saya dah cakap dengan abah....i have to work with outsider sebab baru kita tahu kerja dengan orang macam mana.nak dapat bonus tu macam mana.plus, family business means,segala jenis keuntungan dibahagikan sesama sendiri.but........kalau saya masuk sekali,nisbah tu akan berkurang.saya rasa bersalah pada kakak-kakak saya.saya bujang.takpe.diorang dah bekeluarga.lain.diorang ada anak-anak.anak diorang tu pulak anak buah saya.untuk sekarang memang masing masing mewah la.kalau gaji 1.8K pun,takpe.sebab saya bujang.tak kahwin.saya bukan nak gaji berlambak pun sebab yang penting ikhlasnya kita dengan kerja.berkat.

lagipun,saya tak ada hutang dengan sesiapa.saya takde hutang kereta.takde hutang rumah.takde hutang pinjaman PTPTN.hidup saya bebas dari hutang.alhamdulillah.keluarga pun sama.sebab tu,kisah pasal duit ni takde dalam kamus hidup.apa lagi yang saya fikir?kumpul duit nak kahwin je.ngehngehngeh.

eh.sebut pasal kereta.if la..if dah tersangat stable,saya terasa nak beli Nissan Almera.ngehngehngeh.tapi tu la.kena deal jugak dengan jejaka ni.i put downpayment.tapi kena high downpayment la.monthly,share dengan dia.hihi.eh.tetiba macam sedang merancang masa depan pulak.haha.i told him,saya tak kisah bersederhana.hidup saya bukan senang tiba tiba.saya tak nak ikut orang.berlagak tak tentu hala.biarlah saya nampak biasa janji saya bahagia ;)

kumpul duit ni.nak kahwin la apa la.saya taknak macam orang lain.nak kahwin cepat tapi pinjam bank.lagipun,pegangan agama saya dan dia belum sempurna lagi.tu tak berani lagi.ape jadahnya kalau masak pun skill tak hebat lagi.hahaha.

saya dah cakap dengan abah.saya kena kerja dengan orang.baru tahu perit nak dapatkan bonus tu macam mana.i have plan mine.before 30,i stopped.because.........saya akan meneruskan legasi keluarga.owh serius.legasi?kau guna ayat bombastic eh aieen?

dah sampai masa.tapi tu la.mak risau saya jobless.act,saya tak risau.saya bukan duduk goyang kaki.saya buat macam-macam.mungkin saya kerja tak sama dengan orang lain.dia cuma risau.tapi saya lagi risau kesihatan mak saya.saya boleh tengok mak.nak buat macam mana.rezeki.berniaga ni dah macam darah daging.dan...saya sangat sayangkan QA di penang.eh.tetiba.

saya selalu cakap dengan jejaka.saya kurang rasa putusnya duit.sebab saya sendiri tak tahu mana datang duit tu dalam poket saya.alhamdulillah.siap boleh simpan lagi.saya tak tahulah orang lain kan.gaji lebih 2K pun,ada lagi tak cukup.adeh.rezeki saya memang ajaib.tiap-tiap bulan saya boleh simpan pulak.no....rezeki keluarga.sebab tu saya bersyukur.

bulan ogos, saya bercuti ke SABAH.then akan terus BRUNEI.
bulan oktober, saya akan ke BEIJING.
hope,lepas raya dapat buat laser mata.dah dapat izin mak dah.
yeay!

jejaka.....saya sayang dia.banyak yang kena set up sekarang.tumpuan pada dia terpaksa dikalihkan.tipu kalau cakap kami tak bertekak tapi dia seorang penyabar.selama hampir 2 tahun ni,dia tak pernah tinggi suara.ya allah..memang penyabar sangat.memang bersyukur Allah temukan saya dengan dia.

detim metim antara saya dan dia terpaksa dibatalkan.bukan tak sayang.saya memang sibuk ;( tapi dalam hati saya setia dengan dia.kalaulah dia tahu dalam hati saya ada apa..haish.

dia dah nak start kerja di tempat baru.yeay!tapi mungkin dia akan busy sangat dah ;(

dia dah berisi tau.dah muncit dah.sebab banyak makan.tapi saya rasa tu comel je.sebab dia dah slow smoking.a step closer to me ;)

pasal kawan-kawan.saya tak terasa sangat.tapi terkilan tu ada.takpelah.kalau ada yang mencari tu,baguslah.tapi pattern lupa kawan ni,saya buat dek je.tu je.hihi.saya perasan ramai yang jadi macam tu.bila tegur,balas macam nak taknak.mungkin saya lama duduk penang.perasaan tu dah terjauh sikit.so,saya macam buat taktau je la.sampai masa,rapat la balik tu.dan kamu..kamu tau kan saya tak lupa kawan kan..prinsip saya mudah.saya cari sekali je.kalau masing-masing sombong,saya buat endah tak endah je.bukan susah nak jadi 'aieen.hihihi

eh.by the way,saya dapat banyak tiket wayang free.bestfriend along setiausaha ahmad idham.makanya,banyak la tiket free.tapi semua dari excellent pictures je la.hahaha.lets watch!

LARIIIIII.by aaron aziz and dira abu zahar.i adore erin malek.ngehngehngeh.MBO sahaja.saya rasa MBO kat ikea kan.perfect place.boleh bermeatball sekali.haha.

benda yang paling seronok adalah benda yang paling free dalam hidup.kahkahkah.

ok.kejap lagi saya kena ke MMC.byeeeeeeee.













No comments: