Pages

Friday, February 25, 2011

hospital kerajaan.

mula menaip untuk entry ni pada pukul 236 pagi waktu dalam laptop aku ni ha..tadi dah tidur dalam pukul 12 malam.terjaga sebab aju kejut.dia letak air asam jawa atas kepala.plus,aku pun memang nak ke toilet.dan sekarang,aku dah tak boleh tidur!badan dah kembali panas.dah mula menggigil.haish.

pagi tadi,badan dah selubung dengan toto aju,dan selubung dengan selimut,dah pakai seluar panjang dah pakai baju lengan panjang,dah pakai sweater but aku still menggigil.nak tidur tak boleh.kepala berdenyut.tak larat nak bangun dari atas katil.terpaksa call sazli mintak hantarkan aku pergi hospital.tukang teman?aju la.huhu.dalam kereta,aku tidur.sampai kat HTAA,rasa dah hampir nak mencarut sebab check up+ambil ubat=3 jam.aku tunggu dalam 1 jam setengah baru dapat jumpa doctor.sumpah buang masa aku.bagi paracetamol.ikutkan hati,aku nak ajak aju dan sazli balik tak pun pergi private klinik tapi diorang kata:

SABAR........

tak tipu.memang tak larat.badan sakit-sakit.lepas tu buat muka bangang,aku baring kat tengah-tengah kawasan menunggu.aku baring atas peha aju.memang aku baring sungguh la.tak kira dah aku ni perempuan ke,student U ke,umur 22 tahun ke yang penting aku memang tak larat.dengan menggigil lagi.sejuk.allergic dengan kipas.*sigh*

depan ruang menunggu tu,ada dua orang cikgu.i guess

awak demam ke?

haah.lama dah tunggu doktor.

tu la.maybe doktor tak sampai lagi.

eh..badan ni panas sangat ni.

huhuhu.

datang seorang attendant hospital,tengok aku baring atas kerusi dan dia suruh aku baring atas katil.aku dah asyik meleleh airmata sebab tak tahan sejuk.bayangkan aku dah mula menggigil tu pukul 5 pagi.pukul 915 pagi pun,aku tak dapat jumpa doktor lagi.agak-agak kau,boleh tak aku jadi incredible hulk mengamuk kat hospital tu?memang bikin panas betul.

nak ambil darah pun lembab.kena tunggu setengah jam sebab dia nak ambil darah.demmmm..yang kes ambil darah pun best.oleh sebab la aku ni dah fobia dengan jarum,nurse nak amek darah aku pun,aku nangis.sampai mintak izin kat nurse

saya nak bawak kawan saya teman boleh tak??*time memang menangis*

alar...tak sakit bila ambil darah ni,dik.

tolong la.saya takut sangat nurse.please.

umur awak berapa?

22 tahun.

*nurse senyum*

ahhh..tak kira la dia nak gelak golek-golek ke apa.yang penting memang aku ngeri.aku panggil aju suruh dia teman.aju macam biasalah.gelak tengok perangai aku yang mengalahkan budak kecil.tak kira betul.umur dah 22 tahun tapi tak salah kan menangis sebab takut jarum??sobsobsob.yela.kalau aku kena gastrik pun,aku kena cucuk jarum.tak pun,kena cucuk jarum kat tangan,isi ubat air melalui jarum tu.sakit tau tak..sakit!sebab,kalau aku jumpa mana-mana doktor pun,memang selalunya aku akan dapat injection.dan aku selalu lah meleleh airmata sebab tak tahan.yang tak menahan,kalau pergi HKL tu,aku memang selalu akan dapat injection untuk redakan gastrik aku.sakit~

tunggu nak ambil ubat pun lembab.nak berdiri salah,nak duduk salah.nak baring salah.aju yang terpaksa tunggu ambil ubat.aku terpaksa menyusahkan dia.sebab aku memang tak larat nak bukak mata.itu pun,dekat 40 minit tunggu.grrrrr...aku memang panas hati betul.finally,aku dapat paracetamol je.memang buang masa sungguh.

hati yang hampir terbakar,sazli drive pergi private clinic.ambil injection.muka dah macam selebet gila.pukul 12 tengahari baru aku ok lepas injection tu.abah salleh dan mak aloha suruh balik.but,aku tak nak balik.test berlambak.kerja pun banyak.7 jam aku terseksa.sejuk,sakit kepala,badan sakit,mata tak larat nak bukak.dan ini kali pertama aku rasa selemah ini,tak ada selera nak makan,muntah.aku rasa dah macam orang bersalin dah.

tadi aku makan ubat dalam kul 11 malam.ni aku terjaga sebab gastrik pulak.demam tak kebah lagi,gastrik pulak yang datang.dugaan terbesar ya ALLAH..kalau ALLAH uji kita,dia sayang kita kan?sambil menaip,aku minum ubat gastrik.berharap semuanya baik-baik saja.terasa rambut aku dah keras sebab letak air asam jawa tu.huhu

doakan aku sihat cepat ok

p/s: pergi toilet pukul 324 pagi keseorangan.rasa nak lari laju secara dekathlon.tadi dengar serita hantu dari mouja.terbayang-bayang.demmmm..nasib baik segala hajat terlaksana walaupun takut.











1 comment:

purple.sk4 said...

ayin? kau camner weh? ok dah ker?? sian ko...pape pon get well soon la ehh..mkn ubt baik2 la yer..hu3!!