Pages

Thursday, February 17, 2011

pati ikan haruan


heyp dudes!


hari ni terasa nak joget-joget sebab kengkawan tanya bila nak balik UMP.ehhh..terharu.terima kasih.but.....abah salleh tak bagi balik dulu.niat dalam hati nak postpone semester ni but,tengoklah keadaan macam mana dulu.

perut still macam semalam.sakit.dah berapa hari ni,gua jaga makan.dah tak makan benda pedas-pedas.gua makan nasi,telur,kicap.sadis kan?mak aloha pun terpaksa masak benda tak pedas untuk bagi gua makan.dah la mak aloha masak asam pedas tadi.gua punya tekak,dok tahan je nafsu ni.kalau tak,dah lama gua terkam.grrrr....

tadi,abah salleh dok tegur perangai gua ni.sebab asyik diam.entahlah.gua tak tau nak cakap apa.maybe sebab gua risau kot.lepas sembahyang isyak kat surau tadi,abah salleh belikan gua pati ikan haruan.nak rawat luka kat dalam.gua?dah rasa nak mati.tak sedap.agak-agak dalam gambar ada kain batik,tak yah nak pelik sangat.tu kain batik gua pakai.berapa kali hampir nak terburai?entah.gua pun dah tak ingat.*buat muka seposen*

tak comel ke gua pakai kain batik?arrggghhhh..







conversation gua dengan mak aloha:

pati ikan haruan ni TAK SEDAP

la..itu la yang along kau makan masa berpantang dulu.elok untuk luka-luka kat dalam badan.mana tahu perut kau ok ke lepas makan ni.

tak nak berpantang.takut nak bersalin.

semua yang bersalin,mesti makan pati ikan haruan ni.elok untuk perempuan.

memang kena minum masa berpantang eh?

iyeeeeeeee.........

kalau macam tu,kang bila ain dah kahwin,mak kena readykan stock pati ikan haruan ni banyak-banyak.

nak buat apa?

mana la tahu kalau ain rajin bersalin ke.ain nak 7 anak.maknanya,7 kali kena bersalin kan?.hihihi

tak padan dengan sakit.gatal tu tak berubah!

bukan gatal la mak.kita kena merancang masa depan.

*gua tengok muka abah salleh.cebik bibir*gua dengar dia cakap,GATAL.

*gua gelak*

end.

for the whole day,perut gua asyik sakit dan gua kena asyik makan ubat.haish.bosan dah gua tengok semua ubat.tinggal ubat nyamuk dan ubat gegat je lagi gua tak telan.

gua serba salah menyusahkan parents gua.ustazah dalam OASIS ada cakap,kalau kita berkhidmat,menyayangi ibu bapa kita,begitu juga anak yang lahir dari rahim kita dan rezeki akan sentiasa luas.subhanallah!itu yang buat gua takut kalau gua ni tak layak jadi anak yang baik.






No comments: