Pages

Tuesday, June 14, 2011

selekeh sangat ke?




im mad.totally mad.rasa nak mencarut sangat-sangat.tersangat-sangat.

semalam along mengadu something.and then,gua buat muka tak tahu je.nama pun along kan.kat meja makan memang tempat bergosip tak tentu hala.semua benda akan terkeluar.

along keluar dengan mak gi carrefour tu.beli mixer.

*buat muka blur*

dah tu,mak ajak along pergi kedai kek.nak beli coklat.konon nak try nanti.mak tanya kat orang melayu ni tapi dia buat bodoh je.sombong.penat mak tanya tapi dia taknak jawab.

owh..*gua setakat diam je*

lepas tu,mak aloha pon mulalah bercerita satu-satu.ahh..memang panas dah dengar cerita.yelah,takde siapa suka mak dia kena layan macam tu kan?kalau saya ada,memang dah lama tarik mak keluar dari kedai tu.entah apa-apa.

one more,yang buat saya marah sangat-sangat lagi,sifat manusia yang tak bertanggungjawab.saya masih bersyukur terhadap ALLAH sebab saya masih tahu untuk bersederhana tanpa melampaui batas-batas dalam etika materialistik.mungkin orang dah mula bersalah faham tentang keadaan keluarga saya sekarang.

we're an ordinary people too.tolong la bertanggungjawab sikit.ingat parents saya ni banker ke apa?ingat kat dalam bank mak aloha and abah salleh tu,ada 1 juta ke apa?

heyp..mak aloha dan abah salleh juga bermula dari bawah.saya juga belajar dari kesusahan.pernah merasa ketidakgembiraan dalam hidup bila kita betul-betul inginkan sesuatu.kakak-kakak saya,arwah abang saya juga bermula dari susah.sangat.kamu tahu tak perasaan bila ibu kita mengandungkan kita tapi dia kena khianat oleh kawan-kawan sendiri?lepas umur kita 20 tahun,kita jumpa pulak orang yang khianat ibu kita.tahu tak perasaan saya yang hampir nak cabut je usus orang tu?grrrrr..

dah berapa kali parents saya kena.rasa geram la!

come on la.hidup bersederhana saja kalau rasa diri tak daya nak berlawan dengan permodenan sekarang.jangan sampai hidup didunia asyik lepaskan diri sendiri saja.kelak, langsung tak ada yang suka dengan kita.kawan entah kemana.keluarga entah kemana.

ada banyak nak menaip.tapi takut terkeluar perkataan kesat.baik berhenti menaip sekejap.







4 comments:

ORIKAMI. said...

ok...tajuk entry dgn entry sumpah takde kaitan...
=='

miss aieen said...

banyak nak sambung.banyak nak cerita.tapi takpelah.nanti risau jadi riak pulak.haish

ORIKAMI. said...

durhhhh =='

miss aieen said...

takdela.main2 saja.haha