Pages

Sunday, July 31, 2011

berbicara pada malam pertama ramadhan



act,saya mula rasa nak marah ketika menaip entry ini.baru balik dari sesuatu tempat.sudahlah mintak pertolongan orang kemudia buat endah tak endah.siap cakap,pergi balik je.demmm..dahlah penat sangat sehari suntuk hari ni.boleh pulak beliau cakap macam tu.alahai...manusia.

insyaALLAH,esok puasa kan?tapi saya sedih sebab ini kali pertama saya tak dapat berpuasa.tak dapat nak puasa esok gamaknya.uzur syarie.kalau tak,tiap-tiap terawih akan pergi dengan mak aloha dan abah salleh.malam ni,terawih untuk saya tiada.awak tahu tak perasaan seronok bila berterawih dengan mak?kita jemaah sama-sama sambil mak berdiri sebelah kita sebagai makmum juga.lepas terawih,cium pipi mak aloha ketat-ketat.tak dapat rasa macam tu.*sebak*.kalau paling best,geng-geng terawih seperti anita dan dayah memang ada la.ngumpat lain hal.terawih lain hal.moreh pun lain hal.hihihi.

tadi,keluarga sebelah pak long datang.dari kelantan.sepupu saya dah convo di UIA.eh.bukan..anak syarikat UIA.kira macam tu la.saya pun lupa.tapi yang penting dah grade la.dulu main panjat-panjat kat kampung sama-sama.sekarang ni semua dah besar.haish.sekejap betul.abaikan hal itu.yang penting,saya nak riak kejap.

tadi saya belajar buat laksam okkkkkk.laksam.kau ado?nan ado..

susur galur ceritanya agak berbelit.kelatanese cuisines.nice dudes.saya suka laksam tapi tak suka laksam yang masam.kehkehkeh.paklong kahwin dengan maklong which is kelantanese.saya kenal budaya kelantan dari paklong juga.budu ke,keropok lekor ke,semua dari keluarga sana.di pahang,kampung mak aloha pula terdiri dari asal usul negeri sembilan.satu kampung cakap negeri sembilan tau.sebab tu saya pandai cakap negeri sembilan.sikit-sikit je la.(~.^).then,abah salleh pula johorian.orang bugis pula.maka,saya tahu istilah-istilah johor juga dari abah salleh.maka,saya ni bercampur-campur asalnya..macam alien pun ada kan?

apesal tetiba cerita asal usul ni?tak de sape pun nak tanya kan?zzzzzzzzzzzzzzzzzz.tak.saya cuma nak cakap yang saya dah pandai masak laksam.itu je.huhuhu

owh.tetiba teringat kat dia.i miss my love when we're skype-ing.playing games and i saw him through the skype.banyak keletah dia yang saya rindu.sangat banyak.rasa macam dah lama sangat tak ber-skype.eh awak...jaga diri tauuu..

im so exhausted.kemas dapur,mop lantai.berus lantai toilet.main masak-masak,semua dah sudah.lepas dah kemas semua,tidur depan tv.tiba-tiba mak aloha tidur sebelah saya sambil peluk-peluk badan saya.maka,kalau anda nak cakap saya manja,actually mak aloha ni lagi manja dari saya tauuuu..sebelum pagi-pagi dia ke pasar,dia akan cium dahi saya dan main peluk-peluk badan saya.so,jangan kata saya yang manja.actually,mak aloha tu nampak je macam tu tapi dia lebih manja dari anak bongsu dia.zzzzzzzzzzzzzzzzzz

orang tak puasa macam kita ni kena tak boleh berbuka sama dengan orang puasa la kan esok?okkk bye.



mak aloha ajak tidur BMI malam ni.

nak tengok susun atur untuk sahur gamaknya.

ok bye.

eh kejap.kesian kat si elia@jejariruncing itu.putus tunang dengan si khairul fahmi

bertunang bagai nak rak.arabic.dok canang satu dunia.

tapi,kalau saya di tempat elia,dan saya pula ada blog,tentu saya pun akan canang juga.

lumrah dunia.kalau sedang bahagia,akan disebar tanpa sempadan masa.

malu sebagai wanita.malu sebagai public figure.

itulah lelaki.kalau dah kaya,glamour,mesti akan jadi macam tu kan?

alah dunia.mudah sangat lupa wanita yang pernah ada disisi dia.

dan wanita..mudah sangat canang satu dunia.

itulah hubungan sesama manusia.kadang kita di atas,kadang di bawah.

kesian si jejariruncing.jari saya yang bukan runcing ni turut bagi simpati.

doakan saya ya!









No comments: