Pages

Sunday, July 24, 2011

insan itu

walaweh.buka abang asus kita ni tadi,hangin sungguh satu badan.btw,apa nak kisah sangat.tapi cara dia bercakap yang buat kita naik hantu tu.dah la.malas nak simpan dalam hati.buang jauh-jauh.

hari ni ke pejabat.lambat dari biasa.masuk ofis pukul 915 pagi.hamboi...dah macam ofis abah salleh kan?zzzzzzz..

long day hari ini.dapat satu perkhabaran sedih.sedara yang jauh itu punya hubungan persaudaraan sakit.sakit teruk.2 cancers.breast cancer and tumor.did you imagine how suffer she is?hurm.

ok.teringat masa saya kecil dulu.kecil sangat.kira dalam umur 5-6 tahun.btw,saya masih ingat pada waktu dulu.orang kata,apa yang waktu kecil pernah rasa,sampai tua kita akan ingat.same goes to me.bukan nak cerita zaman jahil orang lain tapi sesungguhnya apa yang pernah keluarga saya pernah dipandang rendah sebab hanya menjual nasi lemak,telah mengajar saya satu kemaafan yang tidak ikhlas.mentang-mentang mak aloha menjual nasi lemak tepi jalan dulu.dihina sesuka hati.dimarah sesuka hati.sampai masa sekarang,dia lemah terbaring seorang diri.*tunduk lantai sambil terkenang jahil saya sendiri*

sifat manusia dalam diri masih ada.saya lawat juga.hampir terkejut sebab dulu beliau hanya bangga dengan kekayaan,hidup kemewahan.hati sayu mula menguasai diri.hampir menangis tapi saya senyum didepan beliau.katanya,tak sangka saya sudi melawat dia.dulu beliau gah di singgahsana.memandang rendah makhluk bawahan dia.saya masih ingat waktu itu.apalah anak kecil macam saya hendak berkata bila ibu bapa diperlaku begitu.jijik betul dengan muka saya yang selalu celoreng dengan tanah ni gamaknya.

memang masih marah kepada beliau.tapi saya juga manusia durjana.mintak pengampunan dari yang ESA.moga beliau sihat hendak-NYA.

mata yang pernah dijegilkan pada saya satu ketika dahulu hanya mampu tertutup disebabkan barah itu
tangan yang pernah menunjuk ke langit,mula bengkak pula bertimbul-timbul
dada yang selalu didabik juga makin membengkak akibat paru-paru berair.
kaki yang pernah memijak rumah saya tapi dipandang jengkel pula hanya mampu digerak sedikit.
belakang badan yang pernah bersandar di kerusi mewah hanya mampu bersandar di katil
mulut yang pernah mengguris hati mula kelihatan herot.
kening yang tebal makin menipis kesan kemoterapi.

allah....sedih betul rasanya.

sedih melihat beliau.sangat.haish.entahlah.

itu zaman saya.masih melekat dendam amarah.

semoga beliau cepat sembuh.*tahan airmata*

kalian,berkongsilah rezeki yang ada.janji allah,tidak akn luput rezeki hambanya jika dikongsi.malahan,makin bertambah.jangan lupa erti bersyukur.sampai masa kita pasti tersungkur.itu pesan abah salleh.saya akan ingat sampai saya mati.



malam ini hampir musnah.

saya risau tengok dia.entah kenapa masih ambil berat walaupun saya tahu dia tak perlukan saya.

ego lelaki menggunung tinggi.itu memang fitrah lelaki

he'll read this.

I LEAVE YOU FREE BUT YOU'RE MINE.






No comments: