Pages

Saturday, July 23, 2011

ternganga

alhamdulillah ke hadrat allah.hari ini dapat menaip seperti biasa.hampir juga tidak ke pejabat hari ini.i got fever and cough.i cant sleep yesterday.then,i woke up for subuh prayer on 728 am.cool huh?

abang ipar yang kedua itu suruh cuti saja.dah seminggu keadaan teruk macam ni.rehat.but i said no.in office,there's nobody except me and my senior.plus,one account manager.sales exec,sales manager,bosses,supervisors and tester plant were on site.checked up our plant.

my account manager should be signature for those invoices that ive been typed.then,from 1000++ invoices,i got 5 false while typing my code.silly mistake.then,teruk sungguh kena marah.my DO's.my transaction listing.my bill listing.kena kira berapa yang customer hutang.berapa banyak outstanding.owh,everyday im playing with numbers.satu benda yang sukar dibuat apabila saya dianggap boleh mengingat semua perkara mengenai akaun.zzzzzzzz..but,obviously,my fault.admit.awak tahu tak benda yang paling takut di pejabat tu apa dia..saya ditugaskan untuk mengira semua overtime yang orang plant dah buat.bila saya salah kira,saya rasa macam berdosa besar sebab itu kan keringat orang.titik peluh dia mencari rezeki.bila saya salah kira,saya takut sangat.berpeluh tangan saya mengira.jenuh tekan keyboard.jenuh tekan kalkulator.

pagi ini saya dapat mesej.tengahari saya dapat call.saya hampir pitam.then,saya duduk di tempat duduk saya sambil peluk bantal strawberi yang saya beli di cameron highland.kemudian saya menangis

ahhh..dah datang lagi satu masalah

saya tak makan pun hari ni.tak ada selera.petang sebelum maghrib saya,dayah dan anita makan di taman jasa utama.cerita panjang yang buat saya pitam.saya cerita satu-satu sampai dayah dan anita ternganga.terasa betul darah naik sampai kepala.sebab saya terkejut.menangis dalam pejabat.makan pun tak lalu.dan sekarang baru saya terasa lapar.sehari suntuk saya tak makan.letih+stress.saya dah takut untuk baca mesej dalam telefon ganggang sendiri.kusut fikir masalah.

then,saya pm zila di inbox.sebab saya perlukan seseorang untuk bercerita.i told her everything.

enn,kita masih muda kan? *act,dia sorang je akan panggil saya ah enn.nama melayu yang dicinakan*

esok saya kerja.harap batuk kering ni dapat baik cepat-cepat.saya nak gelak kuat-kuat laaaaaaaaa

tadi daniel call.ajak berlepak sekejap katanya.tapi apa boleh buat.tak ada rezeki nak jumpa lagipun saya dah tersangat penat untuk bersuka ria.maaflah kawan.badan aku letih sangat sampai tak larat nak berlincah seperti biasa.harap kau bersuka ria di genting ya!

pssttt...kejap.kejap.anita kata nak belanja tiket ke perlawanan malaysia vs singapore.ehemmmmm...silalah jeles tauuuuu.*sambil kenyit-kenyit mata*





lelaki ni aneh kan?

hari ni dia pergi.esok dia datang.

zzzzzzzzzzz.goodnight.







No comments: