Pages

Sunday, August 14, 2011

tidak takut.




hari ni letih sangat.errr..letih sikit.tidu rtak cukup.lepas sahur langsung tak boleh tidur.haish.dah la tidur 2 jam je.entah apa dalam otak pun tak tau.

hari ahad hari kemas rumah kan?saya cuci toilet bersih-bersih,berus lantai,cuci kipas,kemas almari baju,tukar cadar,dan tukar rak kasut,mop lantai,vakum karpet..bila duduk dapur,semua benda kena cuci.act,saya bukanlah penggeli mana untuk bermain kotor.tak takut pun nak kotorkan tangan.sebab,saya suka bila keadaan semua dah bersih bila dah habis kemas.bila semua dah bersih,cuci tangan bersih-bersih dan lepas tu boleh rehat.simple kan?kita jugak yang selesa kan?mak aihhhh..penat tu tak yah cakap la.usus hampir nak tercabut je rasanya.tapi,nak riak jugak.cadar katil warna pink ada gambar kartun-kartun.comel ok.COMEL.rasa nak gigit je kartun tu.ok fine.nampak terlalu batak-ing kan?abaikan.

tapi tu la,.say amop lantai guna dettol.floor cleaner dettol.bila bau tu,dah macam  bau kat hospital.macam busuk-busuk wangi la.who cares?dettol make me secure.ehemmmmm

ajak abah salleh ke bazar sri gombak.keluarga si akmar sarifudin meniaga di bazar.jenguk ke sana bukan nak dapat kuih free ke apa.memang niat nak jumpa mak beliau.harap semuanya baik saja.plus,tadi jumpa si senior masa main bola tampar dulu.rasanya umur dia dalam 25-27.he's know me well!owh come on.i rasa i macam artis sebab dia masih ingat i okkkkk..dia famous gila dulu.sangat.ni kalau sebut kat diari online ni,ada yang menangis guling-guling ni.owh come on!he's still remember me!rasa macam nak jerit sampai keluar anak tekak.ok fine.nampak sangat macam tergedik jakun kan?

then,i try some of dim dum.come on.takkan saya nak makan yang haram punya kan?i tried dim sum for malay cuisines.mahal juga gamaknya.tapi,nak try punya pasal kan.persetankan semua harga.*amboiii...bahasa macam nak mintak pelempang*

td tidur sebentar lepas zuhur tadi.mimpi dia kemalangan.menangis masa bangun tidur.sedih.saya betul-betul menangis masa bangun tidur tahu.sumpah macam tak boleh terima.awak jangan main-main.silap haribulan kita boleh pengsan kot.hurm

lepas bangun tidur,nampak mak aloha duduk berteleku atas karpet sambil pakai telekung.dalam bilik beliau.baru lepas solat asar rasanya.dengan muka comel,saya terus baring atas peha mak aloha.

mak,kalau arwah abang ada,mesti dia tak akan biar kita sedih macam ni kan?

tak apa.tak ada anak lelaki pun tak apa.mak boleh buat.kita menumpang kasih kat anak lelaki orang lain saja.

*sebak*

myfuturehusband,kalau mak saya nak tumpang kasih sayang awak sebagai anak lelaki,boleh tak?boleh awak layan mak saya macam awak kasihkan mak awak tak?boleh hormat mak saya macam saya akan hormatkan mak awak?

saya harap awak boleh.

tadi saya tengok masterchef.a couple who are married for 20 years have their lasting love forever in life.si isteri accident di tempat pembinaan sampai bongkok tulang.si suami ambil tanggungjawab memasak untuk tempoh lama.16 tahun rasanya.sampai sekarang dia still masakkan untuk isteri dia.romantik gila tahuuuuuu.dan awak tahu apa dalam kepala saya?saya mahu suapkan makanan untuk mak aloha dan abah salleh kalau keadaan memerlukan satu hari nanti..saya juga mahu masakkan untuk si pemilik jodoh saya sampai suapan terakhir kali walaupun dia akan cakap masakan saya tak sedap.saya tak kisah sebab saya memang nak buat macam tu dalam hidup saya.doakan untuk saya agar iman yang nipis ini mampu menanggung semua kesusahan di masa akan datang.tanpa keluh mengeluh.

rabbi yassir wala tu'assir.









4 comments:

amoi_dulli said...

mrfuturehusbandenn... pls take good care of her. one bad step n plempang la yg singgah d muka. hahaha.jht x?

miss aieen said...

hahaha.who are myfuturehusband?wahhh..garang betul namapknya ya!haha

amoi_dulli said...

hahahaha.. msti.. dgn guys xblh sopan santun.. nnt dorg pijak kpala kta blk.. eh.. kjam sgt plak an? xpala..

miss aieen said...

zila..best la zila grang mcm ni.nak tak jd bodyguard aku lepas ni?mcm best je.hihihihi