Pages

Friday, December 16, 2011

kenapa awak rasa macam tu?




kadang-kadang saya tertanya satu benda.sejak satu kes terjadi,saya rasa macam satu benda aneh.masuk dalam darah,terus sampai ke medula oblongata saya.(wait,betul ke ejaan?)

hati mula rasa macam tak tenteram.jejaka keep asking me one thing that i hate to answer that.or,ke dia rasa insecure sekarang?ke,dia rasa macam tak happy?saya pun tak tahu.dia macam..macam..macam..rasa tak selamat di sisi saya sekarang ;"((((

satu benda saya explain pada dia.since first day i met him,saya tak pernah tipu dia apa-apa.dia tanya apa saja dan saya jawab benda yang benar.even jawapan tu nampak bodoh,tapi itu memang kebenaran.dan iya,dalam hidup saya yang lepas selalunya saya nampak macam bodoh.tapi hal family,saya kadang-kadang tipu dia.saya tak pernah cerita apa yang keluarga saya ada.saya tak berterus terang.saya takut dia ambil kesempatan.lagipun,saya selesa bersederhana macam ni.iya.saya tak kaya :))

since first day i looked into his eyes.then,i know something weird there.i smile.and,he smile back too.wonderful feelings.i may see him and i cant touch him.we promised to do so because saya mahu perkenalan saya dengan dia satu benda yang diberkati dan saya tak mahu kenang dosa-dosa saya yang lampau.saya taknak perkenalan ni jadi satu benda yang buat saya menyesal.saya tak mahu sentuh kulit dia .sebab itu,saya cuba jaga perkenalan saya dengan jejaka elok-elok.kalau boleh saya nak kawan dengan dia lama. :) saya bandingkan diri saya dengan kak raudzah.while skype-ing,she wears hijab.bukan itu saja,dia siap pakai baju lengan panjang.dia jaga batas dia dengan si little.saya nampak benda yang indah bila kita jaga relationship macam tu.ustaz azhar idrus sendiri pernah cakap,bercinta tak salah.tapi cara kita sendiri tu macam mana :)

saya berlagak baik?tak lah.saya cuma nak transform diri saya.tak salah kan?saya cuma taknak buat kerja sia-sia.saya ada abah salleh.saya tak nak dia tanggung dosa saya :"((

one thing.we're not declared about any relationships.but, dia selalu cakap,

i may not leaving you.im trying to be there for you.i wont let you down again.please,dont cry again while you're with me.

*menangis*

perasaan seronok bila ada orang cakap macam tu.takut tu mestilah ada.tapi,happy lebih dari semuanya :)

tapi sekarang,saya tahu dia macam kurang percaya saya.dia ada cakap dia risau.dia risau saya.saya tak tahu apa yang dia risau.tapi saya tahu dia tengok sesuatu dalam akaun mukabuku saya.dan itu punca dia risau kot.dia baca sesuatu,hampir juga selisih faham.nasiblah jejaka mudah dibawa berbincang.selama saya kawan dengan dia,saya tak pernah tipu dia apa-apa.boleh dikatakan perkenalan saya dengan dia jujur.saya mulakan dengan jujur,dan kalau ada akhirnya pun,harapnya masih jujur lah :) 

dan...saya selalu explain pada jejaka,kalau saya berkawan dengan seorang lelaki,hanya lelaki tu je lah dalam hidup saya sekarang.saya tak kawan 3,4,5 orang sekaligus.melainkan teman rapat masa sekolah.itu saja.nampak bodoh?tak lah.saya cuma tak pandai nak kawan dengan ramai orang.sejak saya dengan si mantan lagi saya dah macam ni.sebelum kenal jejaka,kawan juga dengan orang lain.tak cerita pun dalam diari online ni.kawan la 2,3 orang tapi saya lebih selesa dengan jejaka.sebab tu saya cerita dalam diari ini :)

salahkah saya rasa macam ni?salahkah?

saya cuma risau.entah kenapa saya rasa macam nak nangis.kalaulah jejaka tahu..saya cuba jaga hati dia sebaik mungkin,mesti dia akan rasa secure.haish.dia tahu saya tawar hati macam mana.dia tahu saya tak buat.harap-harap dia sedar cepat :)









No comments: