Pages

Monday, December 5, 2011

praying for better day




tadi suapkan abah makanan.saya nangis.
tadi si akmar datang hospital,saya nangis
tadi si siti nur wani mesej,saya nangis.
tadi kawan-kawan call saya nangis.

kepala saya sakit sebab banyak nangis.bukan minta simpati apa pun.tapi percayalah.kalau awak tak merasa awak tak tahu.

menitik airmata tengok abah kena xray.bila xray,sel badan banyak mati.abah salleh dah la 64 tahun.dalam keadaan umur sekarang dia perlukan sel yang banyak untuk badan dia.sedih.dia makan nasi 2 sudu saja.minum air kosong banyak-banyak.dia lemah.masa makan nasi pun dia nangis.

abah salleh ni senang nak jaga.dia tak arah kita apa-apa.yang da cuma tanya,mak mana?mak mana?sebab dia selesa mak aloha uruskan semuanya.

dia kena pakai pampers tadi.sebab terpaksa.masa mak cuci najis dia,dia nangis.awak dapat bayang perasaan kita macam mana sekarang?baru dua hari lepas dia gelak sama dengan kita,sekarang dia nangis.dan kita lagi lah nangis.

dia nak ke toilet tak boleh.kiri kanan berselirat wayar.itu sebab dia kena pakai pampers dan beristinjak semuanya mak aloha uruskan.kita,angah dan along boleh je nak buat semua tu.tak geli pun tapi abah taknak.dia malu dengan anak perempuan dia ;"(((

saya ingat nak buat lab report tapi sekarang saya sakit sangat kepala.berdenyut-denyut.sebelum balik,kita cium pipi abah kiri kanan.lap badan dia.lap muka dia.lap airmata dia.bukan dia tak redha tapi saya tahu..dia paling tak suka menyusahkan isteri dan anak-anak dia.angah menangis juga tadi.menitik-nitik airmata kita hari ini.itu yang buat kita migrain.

i have short conversation with jejaka.i hope he'll doing well there and im going fine here.insyaALLAH.dont worry.i learn to be strong.saya tahu jejaka juga sedih sebab teringat orang tersayang dia.but what to do?qada qadar ALLAH itu kita tak boleh jangka.

kawan-kawan sentiasa ada untuk saya.alhamdulillah.jasa kalian saya tak mampu balas.setiap kredit yang kalian guna untuk hubungi saya,itu adalah anugerah terindah.maknanya kalian sayang saya.ada masa saya sedih.terima kasih sayang(s).

anak-anak buah merengek manja tadi.

busu,esok buat kek boleh?

i feel like......mahu nangis lagi..tak apalah.kamu masih kecil.tidak tahu erti susah hati yang orang dewasa sedang lalui.satu hari kamu sendiri akan rasa.sebab sedih akan buat kamu kuat.insyaALLAH.

ikutkan hati,saya memang mahu pinjam bahu sesiapa.untuk saya nangis.im not ready to strong.its happened rapidly.saya sangat rapat dengan abah salleh.dan kamu harus tahu,kalau abah salleh sakit,separuh roh saya juga akan hilang :"((((

im hoping a better day tomorrow.








6 comments:

my name is hafizah said...

sayang....plz dun cry...sy doakan sumanya akan baek2,...jgn nanges...sabar.doa banyak2...

my name is hafizah said...

sayang....plz dun cry...sy doakan sumanya akan baek2,...jgn nanges...sabar.doa banyak2...

bell said...

'Aieen...............!!!

kita just nak peluk awak sekarang! :'(((((

mushroom said...

yes dear.
Allah mduga sbb mahu mnguji,
& ujian itu tandanya syng yg x thingga.

kta doakan yg abah enn cpt sihat.
smoga Allah mndgr doa kita.

♥ ajaa tyne ♥ said...

ain..

semoga awak tabah hadapi semua dugaan ini.

=)

aieen kacak said...

terima kasih ya.terima kasih.allah saja mampu balas.