Pages

Tuesday, December 6, 2011

berhenti menangis sekajap



semalam,lepas saya taip entry ini,saya menangis.airmata saya murah sangat.jatuh.saya macam tak boleh kawal perasaan bila baca komen kawan-kawan.bila orang cakap sabar,doakan abah salleh sihat,terus menangis.im so weak right now

after,saya call jejaka.entah kenapa saya call dia even saya tahu dia penat.nasiblah dia angkat.bila saya dengar suara dia,terus lagi laju menangis.i felt...i want to talk with somebody.then,tersedu-sedu saya tahan perasaan.bila dia tanya lagi,kenapa menangis ni..terus saya macam meraung.hurm.

saya cerita semuanya.semua.dia diam saja.tak cakap apa-apa.kemudian saya macam dengar bunyi sesuatu dari jejaka.tapi,saya macam tak pasti.

eh.dia ni menangis jugak ke?
aku nangis.dia nangis.eh..yeke?
alahai..siapa pulak nak pujuk aku ni.kepala migrain tak sudah-sudah.

bila keadaan dah tenang.dia bercerita satu-satu.nasihatkan saya satu-satu.pesannya,tolong jangan menangis depan abah salleh.nanti buat dia sakit

.resource: buku.huhu

sebab dia akan cakap macam ni,

saya pernah baca dalm buku ni bla..bla..bla.
saya pernah baca buku tu.dia cakap bla..bla..bla..

nak gelak pun ada.owh.boleh tahan ulat buku juga beliau ni.

dia buat saya berhenti menangis.untuk seketika.bolehlah saya bercakap sebutir-sebutir.jelas.sunyi betul malam semalam.yang saya dengar,saya menangis.saya tidur lambat.nasiblah saya mampu bangun sahur tadi.sekarang mata saya bengkak.macam tak boleh bukak.sambil bercakap,sambil berniat nak puasa 

baca setiap semangat dari kawan memang boleh buat kita menitis airmata.terima kasih kalian

i need some rest.







No comments: