Pages

Wednesday, January 11, 2012

alysha



hari kita mula dengan dapat call dari jejaka.makin banyak keletah dia yang kadang-kadang rasa nak gigit telinga dia.eh.tak boleh.karang capang pulak.gigit jari sendiri la eh.hihi.sebelum dia berangkat nak mendaftar,dia masih call saya.masih berborak macam biasa.kita pula yang excited.ceh

hari ini kita dapat teman yang selalu datang tiap-tiap bulan.SENGGUGUT.dah mula sakit since after breakfast.tinggal berdua pula dengan alysha.abah salleh,mak aloha dan along semua busy di BMI.kita kena jaga alysha pada waktu yang salah.pada waktu kita senggugut teruk macam ni.dengan muntah.dengan pitam semua ada.

alysha yang jaga kita tau.dia tolong ambil toto dalam bilik then dia suruh saya baring.dia ambilkan bantal.dia ambilkan bear kesayangan dia then dia suruh kita peluk.dia ambil selimut sambil selimutkan badan kita.alysha tu keras hati tapi dia tu penyayang :)

bila kita cakap:

alysha..busu sakit ni.nak makan ubat.

dia sibuk pergi dapur cari ubat.siap tanya, busu nak ubat lysha ke,nak ubat mama?*masih pelat sikit*

dia membesar sekejap je.sampai kita tak sedar dia dah terlalu petah bercakap :) kita sapu minyak kat perut,dia tengok je.dia yang teman kita tidur tadi.tapi dia berjaga tengok tv channel 106.ada la dalam 1jam 30minit kita tertidur.sweet betul budak kecil tu.dia yang tolong letak minyak kat perut kita.sakit sangat :(

i texted jejaka.tell him about my condition after he registered.dia call saya tapi saya tak mampu nak berborak dengan jejaka.then,i pass that call to alysha.dia merengek bila dia tau kita cakap dengan jejaka,mesti dia mencelah, "nak cakap dengan uncle.nak cakap dengan uncle". entah apa dia borak pun kita tak tau.nanti selang seli alysha akan kiss phone saya sambil peluk samsung samseng saya."alysha sayang uncle.alysha sayang uncle".alysha tak pernah jumpa jejaka sebenarnya tapi oleh sebab jejaka je yang rajin layan,saya biarkan saja.hihi.

pernah satu hari, alysha berborak dengan jejaka lebih 30 minit.mujurlah call free.kalau tak,memang pokai la poket jejaka tu.kehkehkeh.nasiblah jejaka pandai layan budak-budak.senang sikit hati saya.

masa saya tengah sakit teruk tadi,jejaka dah pesan kat alysha.

alysha jangan nakal-nakal tau.busu sakit.kalau alysha nakal,uncle tak nak kawan dengan alysha lagi.

saya terdengar sebab buat loudspeaker kat phone.sengih dengar dia pesan kat budak kecil umur 3 tahun tu.alysha petah bercakap.sangat petah.kadang-kadang pening layan dia.dia nak membesar kan.pengetahuan tu saya bagi selagi saya mampu.selagi boleh,saya akan ajar dia.saya rapat dengan anak-anak buah saya.even rapat macam mana pun,saya tetap garang.garang kotttttt

3 kali juga jejaka call tanya keadaan kita macam mana.sebab,saya pernah cakap kat jejaka, macam mana si maya karin tu sakit senggugut and then kena pukul dengan aaron aziz dalam ombak rindu,macam tu jugaklah saya senggugut.tapi lebih teruk dari tu.muntah,pitam.mungkin la dia sedang belajar apa yang saya selalu hadap tiap-tiap bulan :)

saya kena tidur awal malam ni.uterus masih rasa sakit.esok akan ada perjalanan yang panjang.goodnight peeps! 








No comments: