Pages

Monday, January 30, 2012

tidak suka kamu.




semalam saya,angah,alysha dan abang fairuz ke pasar.aktiviti hujung minggu yang selalu kami buat sama-sama.pergi pasar,breakfast dan beli barang untuk masak.itu memang biasa.rapatkan silaturrahim katanya :)
memang akan ada conversation.orang kata conversation adik-beradik.hurm.hurm.hurm.

ok.abang ipar saya tanya pasal jejaka.tanya itu la.tanya ini la.mungkin dia risau.tapi kali ini saya jawab hati-hati.kita masih berkawan.kawan la.macam kawan.berkawan dengan dia buat masa ini sangat buat saya selesa.tapi abang ipar buat saya nervous pulak.haish.

saya tahu semua orang risau.risau saya kecewa.doakanlah baik-baik untuk saya.

dan...saya bagitahu si abang ipar juga,saya MUNGKIN TIDAK AKAN bawa jejaka jumpa keluarga saya untuk masa sekarang.bukan sebab malu atau apa.cukuplah saya fikir selagi tiada ikatan,tiada apa-apa,biarlah dia tidak bertemu dengan keluarga saya secara dua mata.ini semua untuk saya dan dia kecewa kemudian hari.risau.tak perlu lebih-lebih lagi.lagipun,masih kawan.kawan dan tidak berserius mana.

dan itulah juga saya bagitahu jejaka.belum sampai waktunya lagi.mungkin betul dia terasa.saya dan ibu sudah bertemu dua mata.tapi kali ini,saya nekad macam ini.dan,nasib baik dia faham dan tak mendesak.kalau boleh,tak mahu berharap apa-apa pun.

saya tahu abang ipar saya sayang saya.mungkin saya pun dah tiada abang.harap ihsan abang ipar saja :"))

eh.lupa nak cakap.si mantan itu sudah mahu bertunang.dengan gadis pilihan kesayangan dia.akhirnya dia jumpa juga jodoh yang baik.saya doakan dia bahagia.dan saya harap dia pun begitu juga doakan saya bahagia dengan lelaki ajnabi untuk saya :") tiada istilah siapa rampas siapa.itu namanya jodoh yang baik untuk dia.

ALLAH itu dah susun baik perjalanan atur hidup kita.saya terima qada' qadar ALLAH dari dulu :"))

owh ya.semalam macam panas sangat dimukabuku.saya macam..macam..macam nak lempang je insan yang bagus itu

ok.saya tak kisah orang menegur.iman saya pun tak betul.solat tunggang terbalik pun belum tentu ALLAH terima.saya juga manusia biasa yang selalu alpa.apalah salahnya kalau saya ni gembira dengan urusan dunia sebentar?tak bermakna saya lupa terus urusan akhirat.ok.iya.saya salah.krohh..krohh..krohh..

who are you?what do you expect from me?mulut awak lancang.not once but twice.dulu pun sama.amboi.ini lah dunia.satu,alim-alim kucing,sound sana,sound sini kat facebook.semua benda la kau nak komen.perempuan macam ni tak bagus,lelaki macam ni tak bagus,lepas tu terus saya remove.kutuk gilpren sana tapi gilpren sendiri tunggang terbalik.come on la.kalau rasa tak mampu menegur cara baik,tak payah la tegur.senang.bila orang benci kau,kau jangan tanya kenapa.

ok fine.memang rasa nak blocked.kau lelaki yang suka perasan bagus.

ustaz azhar idrus tu pun guna cara lembut.ini cara tentera nazi mana awak nak ikut sangat ni?jengkel.

p/s: baru tahu sesuatu tentang seorang blogger lelaki ini.dalam blog punyalah sweet sweet masam masam comel cenggitu.rupanya hampeh juga.macam tak percaya.reject terus nak minat dia lagi.tapi dia famous hampir satu malaysia tahu.










No comments: