Pages

Tuesday, March 27, 2012

1 dinar




asslamualaikum.

untuk hari ini,saya gunakan setting blog yang baru.dulu pernah guna lepastu back to the early.pening la guna yang baru.adeh..rasa macam janggal =.="


hari ini penat sangat di tempat kerja.i felt down.i dont know why those machines killing me softly.duhhhh..saya sampai tertidur terduduk dalam kilang tadi.rasa kaki dah tak jejak tanah.smapai kak raudzah kejut saya dari tidur pukul 540 petang tadi  :(((


hari ini saya tak tahu nak cakap apa.saya penat,minda pun penat,badan tak boleh nak gerak.apa benda tak kena semua cakap dengan jejaka.kalau kat tempat kerja,tiap kali lunch akan ambil masa 10-15 minit berborak dan masa tu akan cakap semua benda.kadang-kadang rasa nak luah sangat dan bila dia tahu ada benda tak kena,jejaka akan terus call kita.kalau tak lunch,dia akan mesej.lega perasaan.sangat lega.dia melegakan perasaan hati dan pankreas kita :"))


balik kerja,rehat.malam akan sambung balik.bukan selalu cerita yang berkasih-kasihan.cumanya,dia akan ambil berat dengan apa yang jadi di tempat kerja.tempat luah semua perkara.tempat cerita rasa gembira untuk kawan-kawan.dan dia juga macam tu.masa yang ada digunakan untuk gosip.kadang-kadang nak senyum tengok relationship antara dia dan teman baik.dia lelaki.cara dia menunjukkan kasih sayang sesama sahabt lelaki itu sangat aneh dan sweet.ibu pun cakap macam tu :"))


jejaka,kamu memang melegakan perasaan saya.


pernah dengar cerita hindun masa zaman nabi?dia menjatuhkan 1 dirham atas padang pasir.walhal ianya 1 dinar yang kita tak nampak.pengajaran ringkas?dia adalah 1 dinar itu :")))


saya menghargai insan di sekeliling saya.tak salah bukan?









No comments: