Pages

Saturday, March 3, 2012

5 jam itu memang bahagia




hey..hey..i cant stop smiling for 2 days.allah...terima kasih untuk ketawa dan senyuman ini.

iya.ada yang tahu dan ada yang tidak tahu saya dah ke UMP.selesaikan yuran,thesis,borang penganugerahan,surat confirmation LI.tapi yang macam rasa nak guna kata-kata kesat,thesis tu format tak berapa nak betul.entah mana yang betul,entah yang mana tidak.im sick with our coordinator.seriously.banyak sangat versi yang melalut entah ke mana.kat KL,saya print sini,print sana ingat dah selesai semua.bila sampai,ada je benda tak kena.rasa mood memang takde.dah lah letih.sumpah letih.then,borang penganugerahan pun banyak isu.dah la tulis kat depan borang kena hantar ke FAKULTI.tiba-tiba tak perlu pulak.zzzzzzzzzzzzzzzzz.sumpah rasa nak mati.dah la saya kena cari satu-satu result semester.haish.mana tak berhangginnnnnn badan ni.dah.alhamdulillah.selesai sudah semua.malas fikir.lepas ni nak anti-UMP.merajuk lama-lama.sobs~


jumpa zila,nana,mira,linda,ecah,kak mah,gary.iya....they kept asking about jejaka.saya mengelak dan senyum.kehkehkeh.zila pandang kak raudzah,saya senyum.zila senyum kat saya,saya gelak.saya pandang mira,mira sengih.saya tahu..dia tahu jejaka memang ikut saya ke UMP.penat saya mengelak dengan pandangan kawan-kawan.berahsia betul kali ini!elehhhh.bukan artis pun nak rahsia-rahsia.but finally,ecah nampak jugak.cehhhhhh.dah tak sepraisssss dah.kehkehkeh.



owh ya.sebut pasal encik jejaka,kesian pulak.dah la datang jauh-jauh tapi tak ke mana.tambah pula saya tengah tension dengan urusan di UMP.tak sampai hati.cari kereta sewa dan nasib baik dapat.we were out for 5 hours.sekejap je kan?hihihi.


saya memang ada ajak kak raudzah tapi dia tak mau ikut.bukan sekali saya ajak tau.several times.


1st,saya bawak beliau ke teluk cempedak.im not taken my lunch yet.after done with his solah jumaat,i drove.tetamu kena duduk tepi.lagipun jalan ke kuantan tu bahaya kalau orang tak biasa.makan nasi putih dengan ikan pari bakar.horlicks panas dan nescafe ais.makan tepi pantai.ehemmmmmmmmmmmm.macam romantik kan?celah mana nak romantik tak tau sebab hujan pulak lebat.cehhhh..dia makan sangat bersih.dia yang tolong ambil ikan pari tu satu-satu then letak atas pinggan.saya tukang makan.saya tak suruh pun.saya dah cakap,


uncle jai..uncle jai makan je la nasi.saya pandai amek ikan sendiri.ggrrrrrr


elehhhhhh...konon 'aieen rasa shuwweeeettt lettewww kan.hihi.berapa kali saya hang out dengan dia,dia memang pembersih.lepas makan,dia akan kemas meja.sisa makan letak satu tempat.tutup pembungkus plastik elok-elok.then lap meja guna tisu.dulu saya pernah tanya apa yang dia buat tu tapi dia akan reply,


kita tolong orang tu kemaskan meja.lepas makan memang kena kemas kan?


sejak tu,kita biar je.rajin sangat.KFC,mcD beruntung.dah bayar service charge tapi meja dah siap kemas =.='.one day,ce awak makan dengan dia dan awak akan tengok sendiri.dia particular,saya tidak.awak akan setuju nanti :"))


then,dia ajak ke ECM.dia tengok cover handphone saya.dah patah.dia geleng kepala.saya memang lasak.dulu saya beli cover phone dengan ikhwan kat wangsa walk.ingat beli mahal-mahal,boleh la tahan.tapi kalau dah dapat orang pakai phone ganas macam beruang,jahanam jugak benda tu.iya..iya..encik jejaka tu memang jenis sayang barang.saya memang tidak.pergi kedai phone,dia belikan cover.mak oiiii..bukan sebab harga tapi sebab rasa nak gigit cover phone.sumpah wangiiiiiiiiiiii.lagi wangi sebab orang hadiahkan :")))  


then,jalan-jalan cari wallet beliau.singgah parkson tapi dia macam susah nak beli pulak.plus,dia teman saya survey hadiah untuk anak-anak buah saya.adam dan alysha.dua-dua lahir bulan 3.jenuh cari hadiah.


lepas tu,ke sushi king.saya tahu dia suka sushi.tapi mungkin perut dah penuh makanya makan sikit je.2 piring je pun.tak sampai pun RM10.oleh sebab sana ada wifi dan kita pun mengada la on wifi.maka,whatsapp yang berkurun punya,kita dapat.masuk dalam inbox.salah seorang pengirim, si mantan yang lama.terperanjat sangat.saya tak tahu nak cakap macam mana.speechless.saya tengok muka jejaka,dia cool.saya tak tahu apa dia rasa.but,nothing pun.hurm.rasa terkejut masih ada.saya harap dia juga bahagia.tak apa.saya tak berdendam.percayalah :") saya doakan dia bahagia.


after makan,terus balik UMP.5 jam yang sangat seronok di kuantan.tak pernah rasa seronok macam tu kalau kat kuantan.selalu rasa kusut je.hihihi.tapi kali ini 5 jam paling bahagia di kuantan.tenang.


tepat pukul 845 malam,terus naik bas balik ke KL.di dalam bas,duduk sebelah jejaka.walaupun saya adalah makhluk yang pantang kalau kenderaan bergerak saya mesti akan tidur dengan nyenyaknya.tapi kali ini saya tak tidur.kena manfaatkan 3 jam terakhir dengan dia walaupun mata dah berat sangat.borak tak henti-henti.segala kekusutan yang saya pendam,saya luahkan.semua.pasal saya,pasal dia,pasal tempat kerja,pasal semua benda.beban dalam hati terlepas.dalam bas sunyi sangat.sesekali airmata saya jatuh.mungkin semua dah tidur.dalam bas,saya pandang mata dia,tenung dan macam-macam benda saya tanya.sesekali lampu kereta yang tolong buat saya nampak mata tu.macam-macam benda dia cerita.pasal keluarga dia,pasal keluarga saya.saya harap dia kuat nak hadap dugaan antara saya dengan dia.saya tengok anak mata dia.mata tak boleh tipu kan.tapi tak boleh tenung lama-lama.boleh gugur jantung nanti.hahahahaha.


ikhlas.itulah trip ke kuantan paling rasa seronok dan bahagia pernah saya rasa.terima kasih encik jejaka :")))





No comments: