Pages

Friday, March 9, 2012

gundah untuk hari semalam.gembira untuk rasa hari ini




i dont know how to explain this.

1st,saya ke HDC.Halal Development Corporation.my company was invited to that seminar till then we were invited to China's conference i guess.hard to explain.but nice to attend :) banyak input yang saya belajar.pengetahuan mengenai ekonomi sekarang,mengenai isu HALAL di luar negara dan semua sekali.alhamdulillah.praktikal saya dilimpahi dengan bermacam benda ilmu pengetahuan :) sebab tadi bos dah cakap sepatutnya lagi bagus saya dan kak raudzah ke hotel rennaisance kat melaka tuuuuu.cisciscis.melepas nak lepak-lepak kat melaka.tapi kalau dapat attend kat brazil tu,memang saya akan lompat-lompat.sumpah.*muka berharap sambil tengok pasport merah*


on midday, meeting dengan tuan bos dan encik ismail.tuan haji ridzuan bagi banyak rangka projek untuk akan datang.saya dan kak raudzah mendengar satu-satu. R&D, salah satu benda yang saya suka.pewarna dan packaging need to improve.banyak sangat.malas nak cerita hal kerja kat diari ni.kalau nak cerita,satu hari tak habis :p 


habis je seminar pasal HALAL tu,tuan bos belanja meatball di IKEA.makan meatball memang sedap tapi alangkah sedapnya kalau tuan bos yang belanja.lepas sendawa kenyang,ucap terima kasih kepada tuan bos dengan harapan akan di belanja lagi.hihihi. sila jeles.sila jeles.sila jelesssssssssss


hari ini macam-macam benda jadi kat saya.susah nak cerita.i got email from si mantan.satu perasaan yang susah nak cakap.no...saya bukan nak berharap apa-apa.we're still friends.cuma saya terpaksa ambil langkah "blocked" di mukabuku.bukan benci dia cuma saya kena jaga hati orang lain dan sesungguhnya saya tak mahu menyakitkan hati wanita kesayangan dia.saya faham hati wanita.saya tak mahu menjadi orang yang kejam.berdosakah rasa ikhlas saya itu??


dari dulu,sifat saya selalu mengalah.dan saya sudah penat untuk mengalah.


saya call dia bukan nak cari masalah.harapnya saya explain kat dia satu-satu supaya dia mengerti saya bukan benci dia tapi saya terpaksa.terpaksa untuk menjaga hati diri saya sendiri dan hati orang lain.sudah puas hati saya sakit.sudah puas saya menangis.hati saya sakit bila tahu kebenaran dulu.dan dia pun akan bertunang tak lama lagi.untuk langkah selamat,biarlah saya dan dia jauh.saya doakan kebahagiaan dia dan bakal tunang (mungkin bakal isteri) akan kekal ke akhir hayat.insyaALLAH.


saya siap minta agar dia doakan saya untuk sambung belajar ke peringkat lebih lagi.harapnya saya dapat sambung belajar lagi lepas ni :) *sedang usaha*


tiada istilah musuh,tiada istilah dendam.saya tahu dia lelaki baik.dan saya bukan wanita yang baik.dan jodoh.tiada jodoh dengan dia.itu sahaja.


untuk jejaka,im trying.membetulkan kesilapan saya yang dulu.harapnya khilaf saya tak terbuka.saya naif.saya alpa dulu.dengan ada jejaka,dia selalu ingatkan saya tentang perempuan.so,saya suka cara itu.why not we go through by this?



encik jejaka wanted me write this.hope you,who may willing read this,can be part of our story.

tell them,put trust on me.i can take care of you for them
tell them, keep going praying for us.
tell them,keep going praying for me to face 'aieen's family.kehkehkeh
-JEJAKA,2012-


alhamdulillah.rasa bernafas sikit dalam hidup :)




No comments: