Pages

Monday, March 12, 2012

monolog-ing.relationship-married-died




assalamulaikum. *baca sambil buat muka serius.nak beristinjak pun tak seserius macam ni*


perasaan macam mahu meluah.mungkin entry akan menjadi pendek atau akan kelihatan lebih panjang.eh.jangan nak kelihatan sangat la.teropong pun boleh :)


saya tengok sesuatu.dan nak pesan something.kamu...kamu jangan jadi seorang yang desperate untuk mencari cinta.kamu cuba usaha mencari jodoh yang terbaik untuk zuriat sendiri.jangan jadi manusia terdesak kelak tercekik tekak.kalau semua benda awak nak tunjuk,apa benda yang awak nak simpan dalam diri? *big question mark*


lupa..lupa nak cakap.big thank you to encik jejaka sebab teman dalam keadaan saya sakit tempoh hari.dapat cuti sakit dari tuan pengurus kilang dan terus dapat MC.jejaka beside me,called me and taking care of me.he's ensured im taking my meals,and he comforted me a lot.saya menangis dalam bilik tapi dia teman sampai saya nak tertidur.teringat zaman dulu.kita masuk hospital pun tak ada yang peduli.kena tahan dalam hospital tawakal.nobody find me :) 


 saya punya pengalaman mendengar sesuatu.hurm.im just thinking....why do people let him/herself into the *ucking *hit matters?especially in their relotionship?why do people cant be sincere or loyalty to their partner?and....why do people contacting his/her ex without thinking her/his partner?im not conservative.im trying to be positive.


*sigh* your ex(s) is a friend who are you fall in love in past.dont treat them like an enemy.no matter how, the experiences that you involved in can not be similar in future.the feelings are different.dont be silly.past is past.you cant selected the button "forward".but,life can be better if we can select the button "deleted" right?


hari ini kamu sayang dia.semalam kamu sayang dia.tapi,akan jadi kamu tidak mahu bersama dia sebab kamu dah bosan dengan dia.dan......terputus tengah jalan.dan.....tiba-tiba akan tersambung kasih bertaut.dan.....perasaan itu pasti tak sama.tak sama dengan sayang yang sebelum ini.pasti tak sama.


sebab itu...kamu dan kamu..seharusnya menghargai manusia yang sayang kamu.dia sayang kamu tanpa sebab pasti lebih menarik.mengenali dan mendalami.anehnya,bagi peluang itu wajar tapi jangan terlebih bagi peluang,makan diri nanti :) 


entahlah.kamu pun dah besar.pandailah bawa kehidupan kamu sendiri.hidup untuk bersuka belum tentu habisnya.saya asyik berfikir sesuatu.


dunia dah nak kiamat.andai betullah kematian saya akan tiba,biarlah saya sudah ada keluarga,zuriat dan suami.bukan sebab gatal ke apa.....kalau saya meninggal,sekurang-kurangnya ada zuriat yang akan mendoakan saya dalam kubur nanti.doa anak yang soleh penghubung di kubur nanti.kadang-kadang telan airliur.takut sendiri.dosa saya sangat banyak.harta pun tak boleh bawa ke mana.harapnya ada doa dari seorang anak untuk saya nanti.saya dah ada pengalaman.arwah abang saya adalah contoh terbaik.


atau kamu betul-betul dah sedia untuk mati pada zaman muda macam ni?


suka untuk sekarang,duka untuk esok


*saya mahu anak kembar dan betul-betul mahu tambahkan bilangan keluarga saya yang kecil ni.bila mahu kembar,kenalah punya hubungan dengan keturunan yang ada kembar kan?eh...kebetulan...dan terjumpa si yang berketurunan kembar.kehkehkeh.eh..kalau boleh kita nak anak lapan belas orang *


relationship-married-died.

im going to face this phase hopefully without any trace :)









No comments: