Pages

Monday, August 20, 2012

1st eid 2012




assalamualaikum

alhamdulillah.selamat hari raya.dapat menikmati syawal kali ini.tak tahu antara dapat atau tak untuk tahun depan.dapat bersolat sunat bersama mak.awal pagi dia dah bangun.kejutkan saya sambil peluk badan yang wangi kesan empuk dari katil, "selamat hari raya,nak.harap dapat kerja yang bagus." dalam keadaan mamai,mak masih mendoakan saya.dia tahu saya sedih macam mana

atas meja penuh dengan juadah.saya sempat buat dua kek.kek butter dan kek tiramisu.sedap?takdelah.im still beginner.hihi

saya tak merasa excited sangat.entahlah.kubur abang pun keluarga tak pergi.tapi semua ahli keluarga dah pergi masa ramadhan.tak apalah.saya doakan arwah abang tenang.diam tak diam,dah 12 kali syawal tanpa dia.rindu.

dapat duit raya dari abang ipar tapi hilang.owhhhhhh.memang careless gilaaaaaaaa.ramai sangat orang datang rumah tadi.jenuh saya melayan.mop lantai,basuh pinggan.dah serupa bibik dah.kuikuikui.tapi tak apa.saya suka.sempat lagi saya cuci toilet malam raya.kau ada??

raya kali pertama menemani jejaka.kesian.tinggal berdua dengan ibu,mungkin dia tak merasa sangat.sedih tapi saya tak tahu nak tolong gembirakan dia pagi syawal macam mana.saya taknak dia sedih.saya nak teman dia berborak pun tak boleh sebab busy dengan urusan keluarga.alysha dan adam sempat mintak duit raya dari uncle jai diorang.kat tepi telefon,saya tergelak.padan muka.anak buah saya dah mula rapat dengan dia dah pandai minta duit raya.si alysha dah membesar.tinggi.celoteh sini sana dengan uncle dia.walid tak ada tapi uncle dia selalu teman borak dengan si kecil tu.takdelah dia sunyi sangat.syukur sebab jejaka faham hati anak kecil tu.

saya bersyukur apa yang saya ada.alhamdulillah.








No comments: