Pages

Friday, August 31, 2012

hey!im here.noticed me?




assalamualaikum.

being busy lately.sibuk tolong family business sekarang.angah pregnant.along dengan alysha.saya masih bujang.kesian pulak.dulu,masa bujang along selalu balik pukul 12.now my turn.kalau nak bagi job description tu,susah sikit la.tapi banyak kerja jugak.letih.tapi seronok.sebab banyak benda yang saya belajar

berniaga ini seronok.seronok dan seronok.sebab,kita dapat cash money on the spot.money on hand.kita dapat tengok usaha kita.tak payah tunggu hujung bulan duit masuk bank dan tak payah nak ikat perut pertengahan bulan.tapi tu la.....berniaga ni tak tetap keuntungan.yang paling bestttttttt,saya tahu berniaga lebih mendapat lebih dari kita kerja makan gaji.tapi apa yang dapat,bersyukur.mak tak pernah merungut.rezeki banyak itu,banyak itulah untuk kita.bila dapat duit,mak cium bau duit.susah nak dapat.dulu berniaga tepi jalan pun,mak buat macam tu.dah dapat duit,cium.tengok.erti bersyukur itu lain dari yang kerja biasa.

along dan angah pun minat gilaaaaaaaaaaaaaa berniaga.diorang semangat.lagipun,saya tak takut sangat nak tinggalkan mak sorang-sorang kat mana-mana sebab angah dan mak akan selalu ada untuk protect mak.memang tak ada anak lelaki tapi kakak-kakak saya garang macam harimau.harimau perempuan.nak panggil harimau betina,kasar pulak.kuikuikui

no la.hari tu saya pergi ke rumah family jejaka kan.a contractor.besarrrrrrrrr gilaaaaaaaa rumah dia.meriah sini sana.saya diam je.tapi suka tengok pemikiran dia.

untuk minggu ni,saya kesian tengok family saya.tak apalah.biar saya dan keluarga saja yang tahu.awak semua cuma doakan untuk family saya ok.ada rezeki lebih,boleh belanja awak.kuikuikui.

kenapa saya macam busy?im starting my work on 12pm-12 am.plus,sebelum gerak ke mana-mana,saya kena kemas rumah.mop lantai,sapu sampah,basuh pinggan.itu dah jadi aktiviti ruji saya.tapi itulah.bila duit dalam genggaman saya,saya lupa semua penat.lagi satu,even saya tolong mak abah,sebagai anak kita kena jujur.kalau ambil RM10 dan ada baki RM2,bagi tau.supaya lebih berkat.supaya lebih beringat.it's all about family business.sikit atau banyak,itu kita kongsi sama-sama.

alhamdulillah,saya dapat banyak feedback untuk kerja.cuma tarikh interview tak dapat.doakan tau.mak pesan satu saja,bersabar dan insyaallah ada rezeki untuk saya ;)

jejaka pun busy dengan projek.entah apa jenis projek pun saya tak tahu.cuma,bila dia start buat projek,saya nervous.entah.macam over kan?hahahahahaha.alhamdulillah.persahabatan/perkenalan antara saya dan dia berjalan lancar.tapi tak berapa lancar sangat sebenarnya sebab mingggu ni saya tak boleh solat kan.so,hormon saya tunggang langgang.kang sekejap rasa nak marah,kang rasa nak bergurau.kang rasa macam nak ikan piranha.saya kena pandai bahagikan masa antara dia dan kerja saya.supaya dia tak terasa dan saya pun akan lebih bahagia!hahahaha.ok.maaf.over lagi.

sebenarnya bukan apa,saya suka berkasar sikit dengan dia.biar dia tahu saya ni garang.bukannya sweet macam gadis-gadis lain.sebab,saya suka tengok kesabaran dia.bila saya marah,dia diam je.relaks.lepastu dia akan cakap,tenang,tenang dan tenang.kadang-kadang nak je cakap,apa ingat air tenang tak ada buaya ke?ni mesti ada ikan piranha ni!huhu.tapi,dia memang lelaki sesabar-sabarnya.bila saya rasa betul-betul bersalah,saya minta maaf.ego dia?owh.saya kagum dengan ego dia.mungkin ego dia yang kadang-kadang turun naik buatkan saya boleh still berkawan dengan dia.takdelah ego tu selalu naik je.ya,kata-kata maaf tu pun selalu ada.bila dia minta maaf pun,hati saya dah lega.itu tanda dia tahu bukan selalu dia sentiasa betul ;)

persahabatan ini ada pasang dan surutnya ;)



apasal saya letak gambar ana rafali?

those students yang jumpa saya kat kafe cakap muka saya macam dia.

van damme!mesti ada yang nak sumpah seranah kan?

hahahahahahahahahahahahahhahahahaha



pssstt: mak kejut tidur dengan cara main perut saya.geletek perut.lepastu tiba-tiba dia cium pipi saya.saya tahu dia susah hati.dan dia kena tahu anak-anak ada di sebelah dia ;) i told her yesterday.jangan fikir apa-apa.fikir maruah sendiri.kalau arwah abang ada,mesti dia akan cakap yang sama.anak-anak tak suka tengok mak jadi macam ni.mata dia hampir berair.hurm ;(




No comments: