Pages

Tuesday, August 7, 2012

persiapan raya





assalamualaikum.

kejap lagi nak bersiap-siap pergi shah alam.selesaikan hal soft bounding report.plus,buku log tak siap (malas) dan semua report tak burn lagi dalam CD (benda yang lagi malas buat).haish.anita dan angah akan teman.dont you know,angah pregnant tau.semua family excited termasuk adam dan yani.nak dapat adik baru.alysha pun tumpang sekaki.tapi sekarang tengok angah rajin sangat.maybe dapat anak perempuan.semalam,saya dah mimpi sambut buat cukur jambul.ceh.baby tak keluar,makcik dia yang over.

semalam,semua kaum perempuan,semua maksudnya termasuk mak aloha bershopping kat kenanga wholesale ciry.best sampai mak pun cakap best.saya tak beli baju kurung just beli 2 skirt labuh jenis parazo dan 2 baju saiz labuh dan besar.saya,kalau keluar dengan family,saya pakai skirt.kalau jumpa kawan-kawan,saya dah tak sedia nak pakai.maluuuuuuuu.takpela.biar la saya nampak gemuk.saya dah la berisi.kalau pakai baju ketat,macam pakai tong drum.saya sedar saya siapa.sedar muka pun iras-iras ana rafali.hahahahaha.no la.saya macam ikhlas.perubahan sikit-sikit.

busu,jaga aurat.tak malu ke pakai ketat-ketat lepastu semua lelaki nampak.ini,uncle yang jaga aurat busu.tak rasa macam segan ke?

*teguran di dalam phone*

banyak sangat borong.lebih 1k rasanya.mak aloha belanja semua.hihi.plus,jumpa sasha saidin.cantik dan tersangat tinggi.borak-borak dalam lifsemua orang dalam lif pandang angah dan sasha tu.ibarat macam kawan pulak.putih gila.lepastu angah yang banyak borak dengan dia macam orang dah kenal 10 tahun =.="

saya dah selak-selak baju yang saya nak.saya dah survey baju melayu untuk jejaka.saya rasa dia pun macam excited sebab tanya banyak kali.cuma,harga tu kena lebih bijak sikit la.saya nak tengok dia pakai baju melayu yang perfect even saya tahu dia tak berapa suka.nak pilih colour pun,kena tengok kulit dia.kalau saya mungkin la sesuai sebab saya main belasah je.janji cantik.cuma dia tu sikit-sikit rasa tak sesuai.

owh.kena bawak dia sekali nanti.dia sempat cakap semalam,

busu pilih je baju apa nanti ok.tahun ni pilihan warna busu.

yeay!kalau macam tu nak colour pink la.

errr..errrr...errrr...takkan nak kaler pink?huhu

kehkehkeh.mungkin dia tak suka tapi sebenarnya ok saja.nvm.saya taknak dia malu atau tak selesa.saya dah tunjuk kaler saya yang nak sangat untuk tahun ni.tak tau la bajet pulak macam mana.baju melayu dia je nanti dah berapa ratus.campur butang baju melayu.campur lagi capal dia.campur nak beli jeans lagi.campur t-shirt lagi.campur dengan handbag ibu lagi.

tahu kenapa saya macam ni?macam mana kami 3 beradik perempuan selesaikan untuk abah,mak tahu semua saiz abah,pilihkan colour,selesaikan kelengkapan abah salleh,macam tu lah saya buatkan untuk jejaka.bukanlah anggap dia sebagai suami cuma dia kena tahu hari raya adalah hari yang wajib diraikan ;)


dia akan merasa kemeriahan tu ;)





1 comment:

purple.sk4 said...

aienn?? kau buat soft binding kt ne?? shah alam kt ne wehh?? ak br pegi tadi..area stadium tu..smpai dlm giant bgai...even area sg buloh 2pn ak xjumpa laa kdai yg wat soft bind..stress la! huhu! kt ne ehh kdai tu klo ade kt s.alam tu?? PM fb ak eh.ASAP!