Pages

Friday, November 16, 2012

buku yang indah dicoret bersama




assalamualaikum..

so how's your weekend?everything was fine?btw,i got a greatest weekend.hihi.oleh sebab masa pun dah suntuk,makanya,saya dan jejaka try untuk mengeratkan silaturrahim yang telah lama terjalin.kehkehkeh.

we spent the whole day with fulfilled the quality time.
we had a movie.istanbul aku datang.serious best.kelakar and romantik.ada satu dialog tu memang sebijik sangat apa yang jejaka selalu cakap.

saya marah sebab sayang.kalau tak sayang,saya tak peduli tauuuuu

tetibe jejaka siku lengan.cis.tanjat boboi.dalam terperanjat tu,saya senyum la.kehkehkeh.

then,jalan-jalan cari tabung.i dont know.tetiba nak belajar menabung sangat.sejak dah bekerja ni,suka pulak menabung.nak menabung tapi nak jejaka belikan.baru semangat sikit nak berjimat cermat.mengada kan?1 mid valley round tau.tabung semua mahal-mahal but finally,dapat dengan harga yang murah.dah lah murah,comel sangat.dah lah comel,warna pink pulak.owhhhhhhhh.bersemangat nak berjimat!tabung tu adalah sebotol susu strawberry!.sila percaya.kalau tak,ketuk ketampi lapan belas ratus kali.




the most i like most on that day,we spent almost two hours to decorate my book at popeye's..oleh sebab saya nak ke tempat baru,saya akan beli buku ala-ala diary and semua benda baru saya belajar,saya akan tulis di buku.kalau senior kat office ajar macam-macam,buku tak lepas dan saya akan salin semua benda penting.so,buku sangat penting tak kisah saya guna untuk apa even untuk menconteng pun.harga buku tu murah je.tapi,jejaka belikan sticker.idea saya semua ada tapi jejaka yang decorate.kahkahkah.value tu sangat menarik tau.hias ikut suka hati saya je.idea kat muka depan tu datang dari saya tapi at the end,jejaka buat semua.kitorang siap conteng kat rough paper nak decorate macam mana.kang beli saya dah tampal,dia bukak balik elok-elok then dia mengomel cakap saya ni ganas.betul.dia sangat teliti.semua benda dia perhati ;)

oleh sebab dia yang terlelbih kreatif,maka semua benda dia buat.makanya,dialah yang hias satu benda.hihi.tak.ini serious.tangan dia lembut.macam penyapu.hihi.dia berseni.semua hasil dari tangan dia memang cantik.bukan nak memuji lebih tapi mak aloha pernah puji 1 lukisan gambar burung.mak aloha ingat saya yang warna tapi saya angguk je la.baru la glemer sikit.jejaka?tak payah lah famous-famous.kehkehkeh




tahu apa yang paling comel?saya mewarna menggunakan berus.beli di hinode shop dan saya ingat nak main water colour tu.ada gambar ikan.saya nak buat untuk jejaka tapi alangkah takutnya nak main water colour ni.kang salah colour,saya yang menjerit.tangan saya kaku la.keras.kalau colour,mesti tak cantik.keluar dari garisan.

busu colour gambar ikan tu tau.

habis.uncle nak buat apa?

uncle nak tampal sticker ni dalam buku.busu tak boleh tengok tau.dosa and tak surprise!

erk?okeyhhhhhhh.

lagipun,tak berminat nak tau pun.apa yang penting masa tu,just nak warna gambar ikan tu guna water colour.nak warna cantik-cantik supaya saya atau jejaka yang simpan.arggghhhhh.tapi tak boleh.tangan saya menggigil.sedih tapi seronok sebab jejaka je yang mampu buat benda tu.resultnya?jejaka bawak balik rumah untuk habiskan sesi mewarna.kehkehkeh

bila sampai rumah,baru terfikir nak buka buku baru beli tu.lepastu nangis sorang-sorang.sebab jejaka tampal sesuatu di kulit belakang buku.alahai.sebak tau.rasa nak gigit tangan dia laju-laju sebab rasa dia comel sangat.hihi

masa tidur pun saya tidur dengan buku tu.dia manis dan comel.sangat comel.



we spent a lot time each other.tak perlu hadiah mahal untuk bahagia.cukup masa yang indah untuk kita kenang bersama,

terima kasih encik kesayangan!