Pages

Wednesday, December 22, 2010

lesen.nightmare

heyp dudes!

ok.hari ini tiada pengkhabaran berita dari incheon.so,jangan tanya banyak-banyak ok.lagi satu,tolong la jangan mintak bukan-bukan dari korea tu kat saya.bukan saya yang pergi sana.roh aku je yang kat sana.jasad aku masih kat sini.so,stop la cerita korea-morea tu ehhhh.korea tak best pun.tak best.tak best.pulau nami pun tak best.skiing pun tak best.huhuhuhuhuhuhu.

ok.tetiba aku nak cerita something.pasal lesen.tak kisah la lesen apa benda pun.pokok pangkalnya LESEN.sebelum kau baca setiap ayat aku,berharap anda bukanlah anak kepada pegawai JPJ,berharap anda bukanlah anggota JPJ,berharap and bukan anak polis trafik.dan sangat berharap anda tak dapat keluarkan saman lepas baca entry ni.huhu

apa yang best pasal lesen?tak de la best sangat kan.hurm.kisah yang agak sengat menyengat bila form 2, bawak motor kriss.kena tahan dengan polis kat sungai kertas.dulu,sungai kertas tak macam sekarang.dulu banyak kelapa sawit.so,kalau polis menyorok ke,tak menyorok ke,aku memang tak nampak la.bila dah kena tahan,buat muka selebet.buat muka bajet comel dan senyum semanis-manisnya depan abang polis badan sasa tu.dan terus lepas.hoho.dulu kalau nampak orang badan sasa,aku tak heran sangat.sekarang ni je kalau nampak orang sasa,rasa macam sasau pulak.eh.melalut apa ni..adoi

dulu...selayang mall tu kira tempat paling hebat dalam alam remaja aku.betul.memang sangat kagum.memang sangat jakun.memang sangat mengutamakan selayang mall.sanggup kot aku heret dayah and nita tu pergi selayang mall naik bas hijau.time tu ketiak basah ke,kaki peluh-peluh ke,tak heran dah,bhai.memang tak heran.bak kata arnold selenge,hidup mati demi selayang mall!*owh..malu*oleh sebab aku ni pandai riding since dari standard 6,aku dah berani pergi jauh.yela.aku perempuan kan.pergi selayang mall naik kriss biru dan takde lesen masa umur form 3.ok.itu memang saat nervous.

ok.masa form 5,dah berani bawak karisma sampai KL even takde lesen jugak.masa tu,tak rasa takut ke apa.redah KL tu perkara biasa.dan..dan..rasa macam orang tak takut mati pun ada jugak.dengan kereta kiri kanan.time umur macam ni,dah mula dah hafal jalan KL tu.haha.sumpah macam hampeh perangai aku dulu.

ok.sampai 1 tahap,mak aloha dan abah salleh macam risau.yela.anak perempuan bongsu.lepas tu perangai macam ape je.rempit sana.rempit sini.muahahaha.mak aloha bagi arahan.arahan ambik lesen.owh.tak suka.tak suka.sebab rasa macam buang masa.aku belajar terkedek-kedek la kereta tu.tekan minyak,tekan clutch.stereng pulak memang takde power stereng la kan.tangan pun jadi sasa bila asyik putar stereng.

sampai masa test JPJ,aku failed 2 kali.failed jalanraya ok.demmmmmm..1st,tak pakai seat belt.bengong.kesalahan tu aku takkan lupa sampai bila-bila.pengajaran untuk kau,silalah pakai seat belt.aku?aku allergic dengan seat belt.hahaha.aku rasa badi aku dengan ikhwan tu.sebab aku pun gelakkan dia time tak pakai seat belt.sebelum aku belajar kereta.aku gelak sampai nak putus urat kentut..failed JPJ sebab seat belt.memang aku harus sumpah seat belt tuh.ces.second time sebab tak hafal jalan raya.aku memang tak ingat sebab jalan tu memang belit.tengok pulak pegawai tu punya misai pun berbelit.aku memang rasa nak sembelit.puas kena kutuk dengan kakak sendiri,yang ketiga aku lulus!yeay.lesen motor?tak yah nak repeat la.hebat kot.hahaha.setakat jalan atas titi tu,ape ke de hal kan?haha

so,terasa sangat naif sebab kadang-kadang rasa,"alahai...ngoi nya 'aieen ni.lesen boleh failed banyak kali.."itu kata-kata biasa yang selalu menikam kalbu.uwaaaaaaa...

owh.itu luahan perasaan biasa.tak ambil kisah.

sekarang dah bosan bawak motor.dah bosan bawak skuter.dah bosan bawak kereta.kalau boleh,nak bawak bas.

sangat berharap ada kawan-kawan yang failed 4,5,6 atau tujuh kali.tapi..tapi..noranita mahi telah melanggar sumpahan sebab dia dah lulus semua test JPJ dan saya tak suka itu.saya malu.saya malu.owh..pada yang membaca..tolong la..tolong la buat kesalahan yang sama.kesalahan tak pakai seat belt.boleh kita gelak sama-sama sampai terkeluar usus besar.tolong la.tolong la eh



p/s: perut saya dalam keadaan tak terkawal dan selalu pedih.



TAHNIAH ANITA MAHI!











No comments: