Pages

Wednesday, September 21, 2011

apa yang naif?





kadang-kadang saya tertanya kisah silam.apa yang telah saya buat.apa yang telah saya niat.apa yang telah saya fikir.semua itu kisah dulu.

saya berfikir apa yang kurang,apa yang lebih.apa yang sedang-sedang.membuat sesuatu keputusan bukanlah senang.berumur 22 tahun,banyak ranjau yang saya dah hadap.tapi itu belum lagi ranjau yang akan saya hadap untuk 22 tahun hadapan.entah dengan siapa dan adakah mak aloha dan abah salleh akan menyokong kehidupan saya nanti?kakak-kakak saya? ;)

masalah kawan,hati,keluarga,jiran dan semua sekeliling saya mengajar saya hidup.macam mana nak buat keputusan,macam mana nak ambil risiko.dan saya bukanlah manusia yang suka ikut peraturan.whatsoever,awak akan cakap saya ni keras kepala kan?left it behind.cikgu add math cakap,peraturan dibuat hanya untuk dilanggar.kehkehkeh.saya suka itu.sebab itu dalam hidup saya mula berani dengan risiko.tak semua risiko itu akan selamat.tapi selalunya saya selalu selamat :))

apa yang saya rasa sekarang,ujian yang ALLAH bagi,bukanlah senang saya nak hadap.saya mengaji supaya dihilangkan sikit perasaan gundah.lepas mengaji,saya berfikir,

sudah sampai waktunya.kita tak boleh menerima smua benda kalau tak bertindak.kadang-kadang,tindakan yang bijak selalu dibutakan dengan perasaan hati kan?


alangkah naifnya manusia ni..










No comments: