Pages

Thursday, September 8, 2011

puncak alam




pagi sampai ke petang tadi teman si hidayah makni ke puncak alam.mahu belajar memandu dengan saya.almaklumlah,baru dapat lesen.parents pulak terus bagi guna kereta bawak ke UITM PUNCAK ALAM tu.untunglah dia kan..untung.abah salleh?memang takkan bagi sampai habis belajar.risau sangat anak beliau ke tempat lain.tapi memang betul.bulat si tayar kereta,panjang lagi kaki saya akan melangkah.huhu.

berbalik ke kisah hidayah,mula-mula kecut perut juga.saya kat tepi dok la bagi arahan.

kau tukar gear dua dayah.
relaks,ada kereta nak masuk tu
eh,jangan kabut sangat boleh?
kau jangan nak langgar lubang sangat la.*kaki dah macam nak menendang dashboard*

kesalahan yang dia buat tu,memang rasa macam nak lempang dia laju-laju.tapi,manusia kan.mana suka pada kekasaran.maka,saya pun guna tone nada paling rendah untuk dia supaya dia selesa.nasib kau memang baik la dayah.sikit je lagi nak bertukar hulk hogan.

nak gelak pun ada.dia drive sampai pucat muka.bibir sampai biru.iyelah.ikot menghala sungai buloh tu banyak sangat lori.dia baru amatur tapi dah terus bawa sampai highway.saya yang konon-konon hebat ni pun,rasa aneh juga nak teman beliau ke sana.tapi itulah,yang saya pesan kat dia,bawa kereta kena berani.kita tak boleh harap kat orang nak tunjuk kat kita.itu saya pesan.sebab dulu,masa awal dapat lesen,saya bawak sendiri kot.berani tak berani.tak ada siapa ajar.huhu

apa yang best?tengok universiti orang la.saya ingat UMP saja yang terlebih panas,but UITM PUNCAK ALAM pun lebih kurang sama.sedih tengok bukit ditarah.terasa jantung dirobek-robek hasil tarahan itu.jap.apasal ayat berbunga ni?entah.tapi tu la.sayang dengan bumi sendiri.sebak tengok bukit makin botak (T.T)

pergi pula hanya bertiga.saya,anita mahi dan hidayah.tapi,riuhnya macam ada lapan belas orang manusia dalam kereta.full of laugh till the day we met.gelak sampai nak terkeluar anak tekak.mujurlah anak tekak masih pangkal mak tekak.maka,tekak itu pun takde la asyik gaduh bertekak.demmmmm.apa benda gua merepek ni?*maaf,orang perasan hebat memang macam ni*

sempat pekena cendol la.gila la.pukul 1 makan cendol.awak dapat bayang betapa nikmat kita makan cendol kat tengah panas?setiap cendol lalu kat anak tekak,air batu terasa nikmat sampai rasa nak joget.sumpah best.





i love this because it looks so cool.

siapa yang ada mukabuku saya,mesti perasan salah satu gambar ni.we're in front of the hostel in UITM.entahlah apekebenda nama hostel tu.

i love those pictures.i used my pinky samsung.samsung memang terbaik kalau gambar siang.agak perfect.saya tak edit atau apa-apa.from memory card,then upload to encik asus.agak best ironi gambar cenggini.hanya pengguna samsung faham apa yang samsung-ian pakai.amboi.terus jadi samsung-ian ya.buruk sungguh bunyinya.zzzzzzzzzzzz.


saya guna:
8 megapixel.it can be 12 megapixel.
vivid
ISO 400.*apa function ISO eh?*
superfine
white balance

owh.rasa best.awak rasa tak best?ahhh..tak kisah.tapi betul.samsung agak sempurna pada waktu siang saja.malam,memang agak kurang best.mungkin saya tak hebat sangat dalam seni fotografi tapi saya berminat nak belajar sikit-sikit.itupun zila yang ajar juga.mungkin saya tak mampu nak beli DSLR kan,haruslah saya bersyukur dengan apa yang ada depan mata ^^"

eh.apasal cerita pasal gambar pulak ni?alahai.....

dayah,best of luck ya.jangan nak pucat sangat la muka tuuuuuuuuuuuuuu









No comments: