Pages

Monday, July 23, 2012

3rd puasa



assalamualaikum

im tired.puasa untuk hari ni terlalu dahsyat.eh.tak lah.cuma,sakit perut.masuk angin.sakit ;( hari ni berbuka puasa di BMI bersama kak raudzah.kesian kat dia tapi nak buat macam mana.keluarga saya memang macam ni.bertungkus lumus mencari rezeki ;)

terawih pula tidak berjemaah.hanya mampu buat di rumah selepas berbuka.u guys...u cant imagine what i did in BMI.

bersahur dengan abah salleh saja nanti.

saya mengantuk.nasib badan mampu menjalankan yang sunat itu.saya tahu,setiap hari fadilat terawih adalah berbeza.saya akan cuba kekalkan momentum terawih itu.dulu masa belajar,kalau saya dah terlalu penat,saya hanya akan buat 2 rakaat terawih + 1 rakaat witir.itu memang tak larat sangat.kita nak buat ibadat bukan nak tunjuk kat manusia kan?rasa ikhlas itu hanya sampai di tahap itu,hanya itu sajalah saya mampu buat.kalau tidak,mungkin 4 rakaat terawih + 3 rakaat witir.bergantung atas keupayaan saya.rindu nak puasa di UMP.barulah rasa duduk di perantauan ;)

saya sempat ingatkan jejaka pasal terawih.dia pun dah mula busy.saya tak mahu dia tertekan.cuma saya pesan,saya mahu berkahwin dengan lelaki yang pandai menjaga solat dan puasanya ;) kehkehkeh.perasaan tersentap atau apa saja,saya tolak ke tepi.kehkehkeh.suka kenakan dia.dia baik.dia baik.dan dia baik.saya cuma mahu hubungan ini berjalan dengan keredhaan ALLAH.dan....dia sangat menjaga batas-batas percakapan sejak puasa ni tau.bila saya macam mengada sikit,dia cakap:

haip...kita ni tengah puasa tau.tak boleh lebih-lebih.

hihihi.suka menguji iman dia.tak cukup iman melangit tak apa asalkan tahu asas iman sudah memadai ;)

dia istimewa.cuma,hati ini bukan untuk dilukai lagi.ALLAH,terima kasih rasa bahagia ini 

niat puasa ya.esok sahur.



No comments: